NB OFFICIAL FORUM

MALAYSIAN POP ROCK BAND SINCE 1999
 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 change ur mood!!! be happy

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: change ur mood!!! be happy   Sat Mar 22, 2008 6:13 pm

eylla buka post utk u all kongsi cite2 klaka n cite2 y menarik...
hope sape y tgh tension n sedey akn hepi bile bc ruangn ni...
Sad /Mad JADI Very Happy....
cite2 y leh ade pengajaran pun blh...
leh kite sume sedar n jadikn sume 2 sebagai pengajaran... Smile
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sat Mar 22, 2008 6:28 pm

Aku kn abang…



Suatu hari Azman dan isterinya pulang dari kerja seperti biasa....
Tapi ada sesuatu yang luar biasa berlaku pada hari itu.
Cuaca panas menjadi lebih panas buat azman kerana tersekat didalam
trafic jam

Azman " Ish!, geram betul aku. Jalan tidak pernah sesesak ini, kenape
pula sesak hari ni"
Isteri " Sabarlah abang , mungkin kerja-kerja pembaikan jalan sedang
dijalankan, tak pun ada kemalangan ke".
Dengan perasaan marah Azman berkata " Sabar!, Sabar!,Sabar! , itu
ajelah yang awak tau".
Kenderaan dihadapan masih tidak bergerak. Malah orang ramai makin ramai
berkumpul.
Azman " Ini tak boleh jadi nie.. Aku mesti buat sesuatu"
Azman keluar dari keretanya dan berjalan menuju ke arah orang ramai dan
bertanya apa yang berlaku.
Ada accident la encik. kata sorg mat rempit.
Lalu Azman pun menjerit " Tepi, tepi. Aku abang dia!. Tepiiiii,Akuuuu
abanggggggg diaaaaaaaaaaaaa!
Orang ramai yang berkumpul mula bergerak memberi laluan sambil
berpandang sesama sendiri dengan penuh persoalan.
Dalam hati Azman berbangga dan berkata "menjadi juga idea aku ni"
Tetapi apabila menghampiri kawasan berkenaan alangkah terkejutnya azman
matanya bulat bagai nak terkeluar apabila dia melihat keadaan adiknya
yang kemalangan itu...
............ . .
............ . .......
............ . ......... ...
............ . ......... ......... ..
............ . ......... ......... ........
Azman meratap sambil menutup muka dengan tapak tangannya
Dalam hati dia berkata Oh! malu semalu malunya aku kerana adikku seekor
monyet!!!!!! !



pengajarannye..
bersabar r n jgn minta something y buruk...
dlm cite ni adk die y dimaksudkn 2 seekor monyet..
camne kalau mmg betul y xcident 2 adk die???
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Fri Mar 28, 2008 2:24 pm

Kisah Kutu Lepak

kat sebuah kg, terdapat sekumpulan remaja yang suka lepak. Sorang name Ali, Budin dan Ciko. Aktiviti depa ni, menyebabkan mate tok imam kat kg tu tak senang. Pada satu hari, tok imam tu datang nak tarbiyah depa ni. Maka berlakulah pentekaran kecil antara dua golongan tersebut. Nak di pendekkan cite, tok imam tu mencabar mangkuk 3 ekor ni ke surau. Si Ali berkata "tok ingat kami ni jahil sangat ke? takpa kami buktikan yang kami bukan nye jahil seperti yang disangkakan" . Maka pegilah tiga ekor tu ke surau. Tok imam menyuruh Ali untuk azan. Ali pun tanpa berlengah terus je "allahtaala. .. allahtaala.. ". maka terselahlah kejahilan Ali. Bila nak sembahyang je, tok imam td angkat takbiratulikram. .. . angkat sekali tak kusyuk g.. angkat 2 kali tak kyusyuk g.. masuk je kali yang ketiga.. budin panggil tok imam " tok duduk kat belakang, biar saye je yang imam" tok imam pun undur le kebelakang. Budin pun angkat le takbiratul ikram... allhahuakbar. .. . maka si makmum pun ngikut le si Budin ni... tiba-tiba Budin pusing ke belakang dan berkata" tengok tok sekali jee!!" maka terserlah kebodohan si Budin. Tok imam pun meminta si ciko lak untuk jd imam. si ciko ni tidak lah pulak nak menolak. die terus je jd imam solat tersebut.. bermulalah dari takbir sampai le abis sembahyang. sip ade wirid dan doa laie... punye lah raspek tok imam kat si ciko niii.. mase tengah dok sembang tok imam memuji leee si ciko nii.. make dengan bongkaknye si ciko berkata " tu belum ambil wuduk laie tu"
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Thu Apr 10, 2008 12:31 pm

Soalan licik, jawapan cerdik





Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masalah dengan salah seorang muridnya (Abu). Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut : "Apa sebenarnya masalah awak, Abu?"

Lalu Abu menjawab, "Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4, kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya seharusnya berada di tempat yang sama juga!".

Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua. Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.


Pengetua: Apa 3 x 3?
Abu: 9
Pengetua: Apa 6 x 6?
Abu: 36

Pengetua terus bertanyakan soalan2 berdasarkan tahap pencapaian murid2 UPSR dan si Abu mampu menjawab tiap soalan yang diberikan. Lalu pengetua memandang Cikgu Murni dan berkata, "Saya rasa murid ini sepatutnya berada di darjah 6", Lalu Cikgu Murni berkata pada pengetua, "Saya ada soalan saya sendiri, boleh tak saya ajukan pada Abu?". Pengetua dan Abu bersetuju.

Cikgu Murni: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi saya cuma ada dua?
Abu: (berfikir) Kaki

Cikgu Murni: Apa yang ada di dalam seluar kamu tapi tidak pada seluar saya?
Abu: Saku

Cikgu Murni: Apa yang bermula dengan huruf "K" akhir dengan "A", ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan?
Abu: Kelapa

Cikgu Murni: Apakah yang masuk keras dan berwarna "pink", bila keluar lembik dan melekit?

Mata Pengetua terbuka luas dan sebelum sempat dia menahan, siAbu terus menjawab.

Abu: Gula-gula getah (Bubblegum)

Cikgu Murni: Apa yang mereka lakukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara tiga kaki?

Mata Pengetua sekali lagi terbuka sangat2 luas dan sebelum dia sempat hendak menahan si Abu terus menjawab.

Abu: Bersalaman

Cikgu Murni: Baik, sekarang saya akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya, okay?
Abu: Baik Cikgu

Cikgu Murni: Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat saya untuk saya berdiri. Saya kebasahan sebelum awak.

Pengetua kelihatan resah dengan soalan yang diajukan oleh Cikgu Murni.

Abu: Khemah


Cikgu Murni: Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.

Pengetua semakin resah dan tidak selesa. Lantas terus meneguk segelas Nescafe 3in1.

Abu: Cincin perkahwinan

Cikgu Murni: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega.

Sekali lagi pengetua rasa amat resah dengan soalan yang di ajukan oleh Cikgu Murni dan ingin membantah, tapi si Abu mendahuluinya.

Abu: Hidung

Cikgu Murni: Saya batang yang keras. Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya.
Abu: Anak panah

Cikgu Murni: Sekarang saya akan ajukan soalan dalam Bahasa Inggeris, okay?
Abu: Okay

Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and end in 'K' that means lot of heat and excitement?
Abu: Firetruck

Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and ends in 'K' & if you dont get it you have to use your hand.
Abu: Fork

Cikgu Murni: What is it that all men have one of. It's longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married?
Abu: Surname

Cikgu Murni: What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping?
Abu: Heart

Pengetua menghembuskan nafas kelegaan bila mendengar jawapan yang diberikan oleh si Abu, lantas berkata "Baik hantar murid ini ke Universiti Malaya; jawapan yang saya fikirkan semuanya salah".

P/s: Jika jawapan anda semua salah, anda adalah sama spesies dengan pengetua yang mempunyai pemikiran kuning.....hehehe

Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
phyerousze
Members
Members


Number of posts : 805
Localisation : Earth
Registration date : 2007-10-26

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Fri Apr 11, 2008 10:38 pm

fairuz jumpa ni di raudhah.com


: : UJIAN : :
Suatu hari di Fakulti Sains sebuah Universiti Tempatan.. sedang berlangsung ujian berkaitan serangga.. Ujian tersebut sangat sukar. Mahasiswa dikehendaki menentukan jenis dan nama serangga dari potongan-potongan kaki yang diberikan oleh Pensyarah.
Dua jam sudah berlalu. Tidak ada seorang pun pun yang boleh menjawab soalan ujian.
Seorang mahasiswa yang amat kecewa.. memutuskan untuk keluar dewan Ujian... dia menghempas daun pintu dengan kuat... "Dummmm!!!!"
Melihat keadaan itu... pensyarah di dalam dewan marah dengan berkata.."Hey! suka hati mak bapak hang je hempas pintu tu ye?! Siapa nama kau???!!!"
Mahasiswa yang sudah terlanjur berada di luar segera menjulurkan kakinya ke pintu sambil berkata.."Ni kaki saya... Cuba Tuan teka.. siapa nama saya?"

: : KALAU DAH MABUK : :
Seorang lelaki mabuk keluar dari bar. Kerana mabuknya ia tidak mampu untuk memandu keretanya. Pemilik bar lalu memanggil teksi untuk menghantarkan lelaki itu pulang ke rumahnya.
Sepanjang perjalanan lelaki mabuk itu memberikan petunjuk dimana rumahnya berada. Mereka berputar2 sekeliling kota, namun lelaki itu masih belum mampu menunjukkan arah ke rumahnya yang sebenar.
Namun, tiba2 lelaki mabuk itu nampak seperti sedar..Ketika mereka melewati sebuah kawasan perniagaan besar, lelaki itu tersenyum dan menunjuk.."Ah, aku ingat! Itu adalah kedai pakaian dimana isteriku suka membeli baju."
Ketika mereka melewati sebuah pusat rekreasi.. ia berkata."Nah, itu adalah tempat aku dan isteriku biasa bersenam..."
Kemudian mereka tiba di sebuah kawasan perumahan elit. Lelaki itu menunjuk sambil berkata.."Nah, inilah perumahan tempat aku dan keluargaku tinggal. Kita hampir sampai."
Tak lama kemudian mereka melewati sebuah rumah baru yang mewah dan besar..Lelaki itu berteriak.. "Stop!! Itu adalah rumahku."
Ketika mereka mendekati rumah itu.. muncul sebuah kereta mewah memasuki halaman rumah itu. Dari dalam kereta itu keluar seorang wanita cantik nan seksi. Lelaki itu berbisik.."Lihat, itu adalah isteriku. Cantik bukan?"
Lalu dari dalam rumah itu keluar seorang lelaki tampan berbadan besar menyambut wanita itu dengan mesra. Melihat hal itu, lelaki mabuk itu terus berkata dan menunjuk.."Dan... itulah aku!"


Back to top Go down
View user profile
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sat Apr 19, 2008 12:43 am

salam...
hai sume Surprised ...
i`m back Very Happy ...
seminggu x jengok kt forum mcm cite kua ye...
eylla rindu gle nk chat ngan korg sume...
but now my laptop wat hal Sad ...
harap lepas ni dpt online balik..
nin pun pinjam laptop kwn jap... Smile
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Wed Apr 30, 2008 6:09 pm

nape kalau ila masuk raudah.com x pernah pun tgk sume 2???
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Wed Apr 30, 2008 6:12 pm

Lawak mak cik kuih-----------


Ali bengang giler bile dia dapati cucur udang yg dibeli x de sekor udang pun kat dlm nye..
lalu dia pun pi balik ke gerai makcik jual kuih tu..

Dgn panas hati dia tanye kat makcik yg jual tu..."makcik apsal cucur udang ni sekor udang pun x de?!"

Makcik yg jual tu pn dgn selambernye menjawab
"abih tu yg ko beli cucur badak ada x badak kat dlmnya?!

Camne plak dgn cucur kodok,
ade x kodok yg melompat kat ko?!

Ali rase mcm nk bunuh diri dgn jwpan yg diberi makcik tadi....

**Moral:Hidup ni kena byk bersabar!
Sabar adalah sebahagian dari IMAN.
Anggap segala yg berlaku, hanya utk
> > > menguji keIMANan kita.... AMIN...



Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: inikah balasan kite pada ibu???   Wed Apr 30, 2008 6:30 pm


Waktu kamu berumur 1 tahun, dia menyuapi dan memandikanmu ... sebagai
balasannya ... kau menangis sepanjang malam.


Waktu kamu berumur 2 tahun
, dia mengajarimu bagaimana cara berjalan .
sebagai balasannya ... kamu kabur waktu dia memanggilmu



Waktu kamu berumur 3 tahun
, dia memasak semua makananmu dengan kasih sayang
.. sebagai balasannya ... kamu buang piring berisi makananmu ke lantai



Waktu kamu berumur 4 tahun,
dia memberimu pensil warna ... sebagai balasannya
... kamu corat coret tembok rumah dan meja makan


Waktu kamu berumur 5 tahun, dia membelikanmu baju-baju mah al dan
indah..sebagai balasannya ... kamu memakainya bermain di kubangan lumpur


Waktu berumur 6 tahun, dia mengantarmu pergi ke sekolah ... sebagai
balasannya ... kamu berteriak "NGGAK MAU ..!"



Waktu berumur 7 tahun,
dia membelikanmu bola ... sebagai balasannya
.kamu melemparkan bola ke jendela tetangga

Waktu berumur 8 tahun,
dia memberimu es krim ... sebagai dalasann ya ..kamu tumpahkan
dan mengotori seluruh bajumu


Waktu kamu berumur 9 tahun
, dia membayar mahal untuk kursus-kursusmu .sebagai
balasannya ... kamu sering bolos dan sama sekali nggak mau belajar





Waktu kamu berumur 10 tahun,
dia mengantarmu kemana saja, dari kolam renang sampai pesta ulang
tahun ... sebagai balasannya ... kamu melompat


keluar

mobil tanpa memberi salam


Waktu kamu berumur 11 tahun,
dia mengantar kamu dan
temen-temen kamu kebioskop ... sebagai balasannya ... kamu minta dia duduk di
barisan lain









Waktu kamu berumur 12 tahun,
dia melarangmu melihat acara tv khusus untuk
orang dewasa ... sebagai balasannya ... kamu tunggu sampai dia keluar rumah


Waktu
kamu berumur 13 tahun, dia menyarankanmu untuk
memotong rambut karena sudah waktunya ..sebagai balasannya.. kamu bilang dia
tidak tahu mode


Waktu kamu berumur 14 tahun,
dia membayar biaya untuk
kemahmu selama liburan .. sebagai balasannya ... kamu nggak pernah menelponnya.


Waktu kamu berumur 15 tahun, pulang kerja dia ingin
memelukmu ...
sebagai balasannya ... kamu kunci pintu kamarmu


Waktu kamu berumur 16 tahun,
dia mengajari kamu mengemudi
mobil ..sebagai balasannya ... kamu pakai mobilnya setiap ada kesempatan tanpa


mempedulikan

kepentingannya


Waktu kamu berumur 17 tahun, dia sedang menunggu telpon
yang penting . sebagai balasannya ... kamu pakai telpon nonstop semalaman,


waktu kamu berumur 18 tahun,
dia menangis terharu ketika
kamu lulus SMA.. sebagai balasannya ... kamu berpesta dengan teman-temanmu
sampai pagi


Waktu kamu berumur 19 tahun,
dia membayar
semua kuliahmu dan mengantarmu


ke kampus pada hari pertana ... sebagai balasannya ... kamu minta
diturunkan jauh dari pintu gerbang biar nggak malu sama temen-temen.






Waktu kamu berumur 20 tahun,
dia bertanya "Darimana
saja seharian ini?".. sebagai balasannya ... kamu menjawab "Ah,
cerewe t amat sih, pengen tahu urusan orang."


Waktu kamu berumur 21 tahun,
dia menyarankanmu satu
pekerjaan bagus untuk karier masa depanmu ... sebagai balasannya ... kamu
bilang "Aku nggak mau
seperti kamu."

Waktu kamu berumur 22 tahun,
dia memelukmu dan haru waktu kamu lulus
perguruan tinggi ... sebagai balasanmu ..... kamu nanya kapan kamu bisa main ke
luar negeri

Waktu kamu berumur 23 tahun,
dia membelikanmu 1 set furniture untuk rumah
barumu ... sebagai balasannya ... kamu ceritain ke temanmu betapa jeleknya
furniture itu

Waktu kamu berumur 24 tahun,
dia bertemu dengan tunanganmu dan bertanya
tentang rencana di masa depan ..... sebagai balasannya ... kamu mengeluh
"Aduh gimana sih kok bertanya seperti itu."

Waktu kamu berumur 25 tahun,
dia membantumu membiayai pernikahanmu ..
sebagai balasannya ... kamu pindah ke kota lain yang jaraknya lebih dari 500
km.

Waktu kamu berumur 30 tahun,
dia memberimu nasehat bagaimana merawat
bayimu ... sebagai balasannya ... kamu katakan "Sekarang jamannya sudah
beda."

Waktu kamu berumur 40 tahun
, dia menelponmu untuk memberitahu pesta salah
satu saudara dekatmu ... sebagai balasannya kamu jawab "Aku sibuk sekali,
nggak ada waktu."


Waktu kamu berumur 50 tahun,
dia sakit-sakitan sehingga memerlukan perawatanmu ... sebagai
balasannya ... kamu baca tentang pengaruh negatif orang tua yang numpang
tinggal di rumah anaknya

dan hingga SUATU HARI, dia meninggal dengan tenang ... dan tiba-tiba kamu
teringat semua yang belum pernah kamu lakukan, ... dan itu menghantam
HATIMU bagaikan pukulan godam




MAKA ..
JIKA ORANGTUAMU MASIH ADA ... BERIKANLAH KASIH SAYANG DAN PERHATIAN LEBIH DARI
YANG PERNAH KAMU BERIKAN SELAMA INI
JIKA ORANG TUAMU SUDAH TIADA ... INGATLAH KASIH SAYANG DAN CINTANYA YANG TELAH
DIBERIKANNYA DENGAN TULUS TANPA SYARAT KEPADAMU









Wassalam.
maaf r ye..
mcm2 kale ade..
ade y leh nk gn kale2 y ila set...
kalau ade y paham, ty r jiran seberang je..
ila juz forward n tukar kale tulisan je...Smile



Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
ashley_cadbury



Number of posts : 8
Age : 28
Registration date : 2008-08-13

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sat Aug 16, 2008 7:54 pm

kte pnah tjatuh kat lane boling...hahaha( malu gilers)
pastu kte ni jns kalo malu akan trus trang malu..bgn2 je..kte ckp " aaaa..malunyee...xtahu la mcmane bole terlajak kaki ) haha...pastu tetibe j nanges ..haha..bile pk2 balik mst ketawe sorg2..hahhaa
Back to top Go down
View user profile http://www.ashleycadbury.com
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sat Aug 16, 2008 11:09 pm

huhu..klaka la ash nie.. Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sun Aug 17, 2008 1:21 am

ryn:
lain kali buat mcm kak zee
terjatuh bila bgn alek kak ckp mcm ni
"tu acting aje... nak test skill"
ding! skill ape pun akak tak tahu...
Back to top Go down
View user profile
ashley_cadbury



Number of posts : 8
Age : 28
Registration date : 2008-08-13

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sun Aug 17, 2008 4:01 am

haha..yela lain kali ryn wat2 jatuh lg..haha..then kite pakai skill kak zee.wee~
Back to top Go down
View user profile http://www.ashleycadbury.com
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sun Aug 17, 2008 5:14 am

huhuhu...
coz akak ni pun at time clumsy gak
Back to top Go down
View user profile
***reza zanuar***
Members
Members


Number of posts : 387
Age : 28
Localisation : tangerang via jakarta
Registration date : 2007-05-24

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Wed Aug 20, 2008 5:19 pm

*** lame2 forum ni jadi novel panjang ***


banyak sangat fost orang2
Back to top Go down
View user profile
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Wed Aug 20, 2008 6:48 pm

huhu..nak wat camne reza..
da mmg nbianz suke post..hehe!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Thu Aug 21, 2008 3:15 am

kalau kite x post, sunyi lak forum ni..
tul x kwn2???
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Thu Aug 21, 2008 8:37 am

betolllll...!!
huhu..
Very Happy Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Thu Aug 21, 2008 5:54 pm

badak sumbu dan si monyet...




Alhikayat, dalam sebuah hutan ada seekor badak sumbu dan seekor monyet. Mereka ni memang tak pernah baik, selalu jer bertengkar..

Pada suatu hari, sedang mereka bertengkar, mereka terjumpa sebuah pelita ajaib. Dipendekkan cerita, setelah digosok,keluarlah seorang jin. Jin itu setuju untuk mengabulkan tiga permintaan bagi kedua2 menatang itu.

Permintaan 1 Badak : Saya mau semua badak sumbu di dalam hutan ini adalah betina, kecuali saya...hehe.
Permintaan 1 Monyet : Saya mau sebuah motor Harley Davidson

Jin tu kelip mata, bling... semua badak lain kat situ jadi betina, pastu ada sebuah Harley Davidson 1300cc warna hitam

Permintaan 2 badak : Saya mau semua badak sumbu kat negeri pahang ni betina kecuali saya.. hehe
Permintaan 2 monyet : Saya mau jaket kulit hitam dengan helmet Shoei

Jin tu kelip mata lagi, bling... semua badak di pahang dah jadi betina, dan monyet tu pun dapat barang2 mat motornya tu..

Lepas tu jin tu kata "Ini permintaan terakhir kamu, pikirlah dengan baik2"

Badak tu pikir sejenak lepas tu kata " Saya mau semua badak sumbu kat Malaysia ni betina yang cun melencun ghilerrr... kecuali saya".

Jin tu pun kelipkan mata and then bling... maka tinggallah badak tu satu2nya badak jantan satu Malaya nihh..

"Hah monyet, awak nak apa pulak.. kasut boot kulit ke?" tanya jin.

Monyet tu memakai helmetnya, naik atas motor Harleynya, start enjin, kemudian melihat pada badak yang tersengih lebarr tu, "Saya mau badak tu jadi GAY"

Jin tu pun kelipkan mata, bling....

Maka meraunglah badak sumbu tu. sepuas2nya.. "Mana aku nak cari badak jantan ni nyah... ish.. tak kuaassa nyah"[/center]
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sat Sep 13, 2008 12:25 pm

how to change my mood to be happy guyz???

ape yang nora tgk skrg nie...smuanye cam takde perasaan....
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sat Sep 13, 2008 4:02 pm

NoraJoey wrote:
how to change my mood to be happy guyz???

ape yang nora tgk skrg nie...smuanye cam takde perasaan....

ade kak..
cume dorang taknak express..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Fri Oct 24, 2008 1:55 am

Harimau, Buaya &
Tikus


Adalah seorang hamba Allah ni , dia pergilah bersiar-siar di tepi hutan.Sedang
dia menghirup udara rimba yg segar tu, tetiba dia terdengar satu
bunyi....aauuummmmm!!!!!.... bunyi harimau yg kelaparan dan hanya menunggu
mangsanya saja. Jadi, si hamba Allah ni pun lari untuk menyelamatkan diri.
Harimau tu kejar hamba Allah ni. Sebab dia dah lapar sangat ni. Harimau tu pun
kejar, kejar, kejar dan kejar. Hamba Allah ni punyalah takut, berlari lintang
pukang. Sempat juga dia berdoa agar dia diselamatkan daripada dibaham dek
harimau tadi. Dengan kuasa Allah diperlihatkan sebuah perigi di depan mata nya.
Jadi untuk menyelamatkan diri si hamba Allah ni pun terjunlah ke dalam perigi.
Perigi tu ada tali dan sebuah timba. Si hamba Allah ni bergayut pada tali tu.
Tali tu pendek jer. Jadi dia bergantungan di tengah-tengah perigi. Di mulut
perigi harimau yg lapar tu menunggunya.


Si hamba ni pun berfikirlah macam mana nak menyelamatkan diri. sambil berdoa
kepada Allah agar dia diselamatkan. Tengah dok berfikir cam ner nak selamat
tetiba dengar bunyi kocakkan air di bawah perigi. Aaaaa!!!!...Ya
Allah.....lagilah seram dibuatnya. Nak tahu ada apa kat bawah tu? Ada 2 ekor buaya yg
kelaparan. Apalah nasib. Dah jatuh ditimpa tangga. Lagilah takut si hamba Allah
ni. Atas ada harimau bawah ada buaya. Semakin risau dan takut. Tengah berfikir
untuk mencari jalan keluar tetiba keluar seekor tikus putih dari lubang
celah-celah perigi. naik ke atas ikut tali yg hamba allah tu bergayut. sampai
kat atas tikus tu gigit tali tu pulak. Cis, kurang ajar punya tikus.
Alahhhh....camner ni.

Pastu, keluar lagi seekor tikus yg berwarna hitam. Dia naik mengikut tali tadi,
cit!cit!cit!cit! Sampai kat atas.Tikus hitam ni pun gigit juga tali tu.

"Cis,lagi satu . Macam aku nak buat ni.... habislah jadi mangsa
buaya."

Berfikir lagi. Kalau naik kat atas makan dek harimau. Kalau tunggu tali putus
dan jatuh ke bawah makan dek buaya.

"Macam mana nih..."

Sedang hamba Allah tu berfikir cam ner nak selamatkan dirinya, tetiba ...
terdengar satu bunyi....uuuuuuuuuuuuu...Bunyi lebah bawa madu. Si hamba Allah ni
pun mendongak ke langit, melihat lebah yg sedang bawa madu. Tetiba setitik madu
terjatuh dan terus masuk ke dalam mulut si Hamba Allah ni tadi.

Punyalah nikmat sehingga tidak terkata. Hamba Allah tu kata,

"Fuh manisnya madu ni , tak pernah ku rasa manisnya ni. Sedapnya.
Subhanallah sungguh sedapmadu ni."

Kerana setitik madu si hamba Allah tu lupa pada harimau yg sedang menantinya di
mulut perigi dan buaya yang menantinya di bawah.




Kalau semua nak tahu , si Hamba Allah itu adalah kita
semua.

Harimau yang mengejar tu adalah maut kita, ajal
memang sentiasa mengejar kita, so beringat-ingatlah.
2 ekor buaya itu adalah malaikat
Munkar dan Nakir yg menanti kita di alam kubur nanti.

Tali yg tempat si hamba bergayut tadi adalah jangka hayat
kita kalau pendek maka panjanglah umur kita dan kalau panjang talinya maka
pendeklah umur kita.

Tikus putih dan hitam tu adalah dunia kita siang dan juga
malam yg sentiasa menghakis umur kita. Kan tikus tu gigit tali.

Madu yang jatuh setitik ke dalam mulut hamba itu
tadi adalah nikmat dunia. Bayangkan setitik saja madu tu jatuh ke dalam
mulutnya, dia lupa pada harimau dan buaya tu. Macam kitalah bila dapat nikmat
sikit lupa pada Allah. Waktu susah memang sentiasa ingat.
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
TiWi^_^KietHa
Members
Members


Number of posts : 170
Age : 28
Localisation : Walau KeUjung Dunia
Registration date : 2008-09-15

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Fri Oct 24, 2008 8:55 pm

Semangka Kaget


Ceritanya, Boim ingin membawakan oleh-oleh semangka buat istri
tercinta yang baru dinikahinya sepekan lalu. Sepulang kerja, dengan
Vespa butut hasil warisan ayahnya, mampirlah Boim ke pasar buah
di dekat rumahnya. Boim langsung menuju seorang pedagang
semangka yang rupanya berasal dari Madura.
"Kak, berapa harga sekilo semangka tanpa biji," tanya Boim.
"Tiga ribu lima ratus," jawab si pedagang.
"Mahal amat," timpal Boim.
"Tidak mas, semangka ini kualitas nomor satu. sudah tanpa biji, saya
jamin pasti manis dan segar rasanya. Lihat saja warnanya yang merah,"
tegas si pedagang sambil memperlihatkan contoh buah semangka
yang sudah dibelah. Tanpa pikir lagi, Boim langsung memilih semangka
yang kira-kira beratnya dua kilo. setelah trangsaksi, Boim menstater dan
melarikan Vespanya bak pembalap GP5000 karena ingin secepatnya
tiba di rumah. Naas, di sebuah perempatan tak jauh dari rumahnya,
Boim terlibat kecelakaan. Dan, semangka yang baru dibelinya pecah
berantakan di jalan. Herannya, Boim tampak marah dan merasa
tertipu setelah melihat buah semangka ternyata berwarna putih yang
menandakan rasanya tidak manis dan kurang segar.
Dengan kemarahan luar biasa, Boim kembali ke pedagang buah
tempatnya membeli semangka.
"Kak, sampeyan ini jualan kok menipu. Semangka gak enak, kok
digembar-gemborkan manis dan segar. Ayo kembalikan uang saya,"
damprat Boim sambil memperlihatkan buah semangka yang hancur.
"Lho, sebentar. memangnya apa yang terjadi, kok semangka ini
hancur berantakan," ujar si pedagang.
"Untung, sebelum sampai di rumah, saya kecelakaan, sehingga tahu
bahwa semangka yang sampeyan jual ternyata gak sesuai promosi,"
jelas Boim. "Sampeyan ini gimana sih. Orang saja kalau jatuh dari
sepeda motor pasti pucat kok, apalagi semangka. Ya pasti pucat,"
Back to top Go down
View user profile
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sat Feb 14, 2009 5:30 pm

x de perasaan ke???




Alkisah seorang lelaki sedang berjalan
keluar dari pusat gymnasium. Lelaki itu membuat 1 panggilan ke rumahnya.

Lelaki : hello..
Orang gaji : hello…
Lelaki : bibik, boleh panggilkan puan? Saya nak bercakap
dengan puan sebentar.
Orang gaji : puan sedang tidur dibilik bersama seorang
lelaki, tuan.
Lelaki : apa?? Isteri saya curang!! Awak kenal lelaki itu?
Orang gaji : kenal tuan.
Lelaki : kalau begitu, awak masuk ke bilik puan, ambil
pistol yang ada dalam laci. Kemudian tembak kedua-duanya. Pergi sekarang!!!
Orang gaji : baik tuan!!!

Orang gaji yang lurus bendul itu pun terus berlari
mendapatkan pistol. Seketika kemudian terdengar bunyi tembakan.

Orang gaji : siap tuan!! (berkata dengan bangganya)
Lelaki : bagus!! Baru puas hati saya!! Hahahaha.. sekarang
buangkan pistol ke dalam sungai di belakang rumah.
Orang gaji : err..tuan..di belakang rumah tuan ni mana ada
sungai??
Lelaki : eh?? Apa pulak tak ada sungai? 41076636 nombor
telefon rumah ni kan??
Orang gaji : bukan tuan. Nombor rumah ni 41076663.
Lelaki : oo..yakah?? kalau macam itu, saya salah nombor la
ni. Maafkan saya..
Orang gaji : erkkk…

Lalu talian diputuskan dan tanpa rasa bersalah, lelaki
tersebut terus berjalan keluar dari pusat gymnasium
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Wed Aug 26, 2009 6:12 pm

Nama Nama Jepun mengikut tabiat





Yang suka membuat kacau bilau -- WAKASI HURUHARA

Yang suka mengeji - WASUKA CACIMAKI

Yang suka belajar - ASIKO ULANGKAJI

Yang pendiam - KITA TADASORA

Yang kedekut - MATIMATI TAMOKASI
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
Sponsored content




PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Today at 1:46 pm

Back to top Go down
 
change ur mood!!! be happy
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NB OFFICIAL FORUM :: NB FORUM :: FANS area..-
Jump to: