NB OFFICIAL FORUM

MALAYSIAN POP ROCK BAND SINCE 1999
 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 change ur mood!!! be happy

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Wed Aug 26, 2009 6:13 pm

Teh O Beng sE..Kurang MAneh Deh!!..





Maka
Tersebutlah Kisah Seorang Pemuda yang Jahil Tentang Agama Bernama
Seman...adapun Seman baru kematian bapanya..Seman merupakan Anak yang
Baik..Lalu dia Pergi bertemu Dengan Tok Imam Kampung Untuk bertanyakan
apakah aktivit yang boleh dilakukannya untuk ayahnye yang sudah mati
itu.. BErikut adalah Dialog perbualan tersebut..

Seman: Apakah Yang Bole Sya buat Utk Bapa Saya Yang sudah Mati tu Tok? Nak BAca Doa SAya Tak reti..SAya Bab Agama ni JAhil SKet.

Tok Imam: Kalo Camtu, Kok Amik Jug Air Yasin nih.. Ko siram saje atas pusara bapak Ko..

Seman: Bagus Cadangan Tok.. (lantas mengambil jug tersebut) lalu pulang
ke rumah utk bersiap-siap sebelum ke pusara bapanya. Diletakkan jug
berisi air yasin tersebut di atas meja. Sebaik sudah bersiap, dia lihat
jug tersebut sudah ilang..lalu seman bertanya kepada mak nya..

Seman: Makkk.. oo Mak.. mak ade nampak tak jug air atas meja ni tadi?

MAk: ada nihaa kat dapur.. mak dah bancuh wat air teh O..meh la minum nihaa..

Seman: laa..mak.. tu air yasin utk Buat SIram kat kubo ayah la!..hape mak wat Air Teh O!Camna nak Buat ni??

Mak: Lorhai.. Mana La Mak Tau!..KO Pun Bukan NAk Tanda Jug tu tulis Air
Yasin!.. Ala Amik je la Air tu siram je.. AIr Teh ke, coca cola ke, air
sprite ke sama je.. air gak.. leh je wat siram..bukan Arwah Ayah KO
kisah Pun..

Seman: Yolah mak.. Man gi dulu ( menurut perintah mak.. anak mithali)

Sesampainya Di Kubur..Dengan Sepantas KIlat Seman TErus Menjirus Kubur
Ayahnye itu dengan Air Yasin Teh Pekat Tersebut.. Habis basah Batu
NEsan putih TErus Bertukar Klaer jadik PErang.. So sEman pun Nak Balik
la.. Selang beberapa LAngkah ..tiba tiba Dia Terlihat kepulan Asap
Putih memenuhi kawasan Kubur AYahnye...dan Tanah Mula
BErgoncang...tetibe Kedengaran satu suara yang berbunyii....




















" BOH!!!.. Ada Ummpph!!"
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
nadia
Members
Members


Number of posts : 54
Age : 32
Localisation : Kuantan n N9
Registration date : 2009-07-21

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Thu Aug 27, 2009 12:03 pm

masalah…pening betul


Kisah benar… .bacelahh sampai habisss… . Beberapa tahun lepas Ramli jumpa seorang janda bernama Ramlah yang mempunyai anak dara bernama Jamilah. Ramli berkahwin dengan Ramlah danJamilah adalah anak tiri Ramli. Selepas itu bapa kepada Ramli, Jamrud berkahwin dengan anak tiri Ramli, Jamilah. Ini membuatkan Jamilah, mak tiri kepada Ramli yang sebelum ini anak tirinya. Jadi ayah Ramli, Jamrud adalah anak tiri Ramli dan memjadikan Ramlah sebagai Mak Mertua kepada Bapak Mertuanya. selang beberapa bulan kemudian, Jamilah anak kepada isteri Ramli, Ramlah melahirkan anak lelaki, Jarul. Jadi Jarul dalah adik kepada Ramli. Tetapi Jarul adalah anak kepada Jamilah, anak kepada isteri Ramli, Ramlah. Menjadikan Jarul adalah cucu kepada isteri Ramli, Ramlah. Sekaligus menjadikan Ramli datuk kepada Jarul, adiknya. Itu tak seberapa lagi. Selepas itu, Ramli dan Ramlah mendapat anak bernama Jayzee. Sekarang Jamilah, anak tiri Ramli dan juga Mak mertua Ramli menjadi kakak dan juga nenek kepada Jayzee. Jadi ayah Ramli, Jamrud menjadi abang ipar kepada anak Ramli yang mana kakak ipar Jayzee adalah isteri kepada ayah Ramli, Jadi sekarang, Ramli adalah abang ipar kepada emak mertuanya, isteri Ramli, Ramlah adalah makcik kepada anaknya sendiri, Jamilah… Anak Ramli, Jarul adalah sepupu kepada ayah Ramli, Jamrud dan Ramli adalah datuk kepada dirinya sendiri… muahahahahahahahhahaha… .isk isk isk… .. nennooo nennooo..neenooo..nenoooo.. phewiiittttt tebabooooooooooo.. aku pening… …. aku sindirik naik fening menterjemahkan semua nih..bengang sehhh… !!
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/kiambang1
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Fri Aug 28, 2009 10:21 am

huwaaaa...
fenin la ila bace..
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
are_yie
Members
Members


Number of posts : 290
Age : 26
Localisation : Newcastle,Kelantan
Registration date : 2007-12-26

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Sat Aug 29, 2009 2:34 am

hahahha...
ayie pown...
bnatang apew diew tunggang...

Laughing
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ngageboyz90
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Wed Dec 09, 2009 1:21 am

Pocong

Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu rana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya tu


Langsuir

Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik muka dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, pasti dia tersipu-sipu malu.


Pontianak

Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu dia boring.


Hantu Raya

Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara mengalahkannya senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpadia, bagi duit raya, ajak main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.


Hantu Galah

Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi. Kalau terjumpa dia, kita hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada disitu.


Jerangkung

Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja, dan paling mudah untuk menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan lihat gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak.


Toyol

Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-guni..nanti dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya... lepas tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar duit satu sen banyak2 tu.


Hantu Ponteng

Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni cam korang lerrr..takder kerja lain asyik ponteng kerja, lepaih tu nengok forum/facebook/myspace/blog/tagged/ e-mail..macam sekarang nih..sah-sah tengah ponteng nie..macamana nak jawab..korang sendiri gak jadik hantu..jadi bawak-bawaklah buat kerja ... .. hehehehehe



[b]
[/b]
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
Sponsored content




PostSubject: Re: change ur mood!!! be happy   Today at 5:45 pm

Back to top Go down
 
change ur mood!!! be happy
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NB OFFICIAL FORUM :: NB FORUM :: FANS area..-
Jump to: