NB OFFICIAL FORUM

MALAYSIAN POP ROCK BAND SINCE 1999
 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
@fiez
NB Guitarist
NB Guitarist


Number of posts : 439
Age : 34
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Fri Oct 17, 2008 8:47 pm

eh afiez pun taurus... bisa cocok kita dong....
Back to top Go down
View user profile
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Fri Oct 17, 2008 9:38 pm

ala..tak kira la..
cikgu aries ke,taurus ke..
tetap sepadan ngan saye..

hahahaha!

lol! lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
Devi Tomoxz tu PoO
Members
Members


Number of posts : 277
Age : 28
Localisation : RIAU-INDONESIA
Registration date : 2008-09-15

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Fri Oct 17, 2008 10:22 pm

sediiiihnyaaaaaaaaa.........
La.....
tengkar lagi kita ya.....
jangan lah ambil bang tom vi tu.....
Lita jahat....lita jahat.......
awas ya.........
hehehhehee

just kidding buuuwk.........
Sad
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/devitomoxs
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Fri Oct 17, 2008 10:35 pm

rase sonok lak baca posing kwn2 dr seberang...
enjoy bangat..
huhuhu..
sory r kalau bunyi die teruk sgt..
skrg ni ila tgh blaja ckp kdh..
nk masuk 2 taun blaja kt cni bru reti ckp ciket..
hehehehe
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
@fiez
NB Guitarist
NB Guitarist


Number of posts : 439
Age : 34
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sat Oct 18, 2008 1:02 am

afiez kalau cuba cakap indon, bunyi macam cakap sabah hehe
Back to top Go down
View user profile
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sat Oct 18, 2008 1:18 am

da abg afiez mmg org sabah..
lgpun skali dgr cam same je bunyi nye..
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
K-T
Members
Members


Number of posts : 223
Age : 29
Localisation : KL
Registration date : 2007-03-30

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sat Oct 18, 2008 3:04 am

waaaaaaaa..abg apiez bukan org sabah.....huhuhu
em...rebut jgn tak rebut... jejaka2 terhangat d pasaran...
Back to top Go down
View user profile
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sat Oct 18, 2008 3:10 am

eh bukan ek..
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sat Oct 18, 2008 9:28 am

cikgu afiez membesar kat sabah..
tapi lahir kat Johor..
so,cikgu afiez orang Johor..

waa..ade jodoh sama gwe..haha!

k la k la,letih lak asik nak merebut jew..
kang marah abg saye..hehe!
Laughing

lol! lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
Dipsy tU filia
Members
Members


Number of posts : 290
Age : 29
Localisation : somewhere i've belong,,
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sat Oct 18, 2008 1:44 pm

hurayyyyyyyy
cheers cheers

abg afiez nk amik zodiak mase taurus ek??,,yes,,yes,,yes
huhuhu
ok buanget tu bang,,
Wink
iya,,iya,, kita cocok kalau gitu
muahahaha
yg lain x leh iri y????
Laughing Laughing
ain tayank,, redha jerk k?? Wink Wink

dueh,,
ceneng deh bole couple ngan dua owang abg2 NB sekali yg menjadi rebutan semua pompuan in the NB world,,
huhuhu
tk pe lar x padan ngan abg stoe,,kerna dh ader akak nora

yg penting abg TOMOK 'n abg AFIEZ dh OK ngan LIA
muahahahaha
wkqkqkqkq
hohoho
hihihi

buat yg lain i'm so sorry,,
redha jerk ye?
SABARRRRRRRRRRR
lol! lol!


___________
!T's me,,m!zZ naRsiZ
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/lieya_luvly
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sat Oct 18, 2008 3:26 pm

ain and abg afiez:
HIDUP ORG JOHOR!!!... WTH

ape kene mengena ek zodiak dan kita ckp bahasa ape???...*wink*


Back to top Go down
View user profile
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sat Oct 18, 2008 3:37 pm

tomok (taurus)+zee (capricorn)=1(sehati sejiwa)
kita sehati sejiwa lah beb!...ahakz lawak lah...

abg ristoe(leo)+zee(capricorn)=7(tidak sesaui langsung)
ahakz... mcm dengki aje kan capricorn and leo tak lah nak ngam lansgung...

abg afiez(aries)+zee(capricorn)=6( Kurang harmoni tapi merlukan perhatiang)
tapi klu abg nak gak taurus kita akan jadi sehati sejiwa... so ok lah tu...*wink*...diaoz....
Back to top Go down
View user profile
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sun Oct 19, 2008 12:17 am

huhu..
macam2..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
tini91
Members
Members


Number of posts : 100
Age : 25
Localisation : sarawak/kelantan
Registration date : 2007-06-09

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sun Oct 19, 2008 11:58 am

ain wrote:
Hello sume..k,ain bukak topik baru arini..topik pasal zodiak NB dan anda boleh lihat sama ada anda semua sepadan atau tak dengan mereka.. Laughing Wink Wink Wink Wink

TAURUS(TOMOK)
Sepadan->Cancer,Virgo,Capricorn,Pisces

Perasaan kompleks->Taurus,Scorpio
Hubungan aneh->Leo,Aquarius
Tidak sepadan->Aries,Gemini,Libra,Sagittarius

LEO(RISTOE)

Sepadan->Aries,Gemini,Libra,Sagittarius
Perasaan kompleks->Leo,Aquarius
Hubungan aneh->Taurus,Scorpio
Tidak sepadan->Cancer,Virgo,Capricorn,Pisces

ARIES(AFIEZ)
Sepadan->Gemini,Leo,Aquarius,Sagittarius
Perasaan kompleks->Aries,Libra
Hubungan aneh->Cancer,Capricorn
Tidak sepadan->Taurus,Virgo,Scorpio,Pisces

Zack punye takleh coz dier da kawen..huhu!
Razz Razz


p/s-ingat ya semua,ini hanyalah informasi ringan utk anda..sekadar utk suka2 sahaja..jgn lak ade yg terjun bangunan nanti kalau zodiak tak sepadan ngan tomok,afiez dan ristoe..ala,kalau dah takde jodoh..nak wat camne kan??hahahahah!!

lol! lol! lol!


TAURUS(TOMOK)
taurus(tomok) + capricorn(tini) = sepadan Smile

LEO(RISTOE)
leo(ristoe) + capricorn(tini) = tidak sepadan Rolling Eyes

ARIES(AFIEZ)
aries(afiez) + capricorn(tini) = hubungan aneh Question
Back to top Go down
View user profile
tini91
Members
Members


Number of posts : 100
Age : 25
Localisation : sarawak/kelantan
Registration date : 2007-06-09

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sun Oct 19, 2008 12:15 pm

NoraJoey wrote:
Orites meh kite tgk lg sejauh mane keserasian kite ek..
but nora amik yg NB punye zodiak jerk...so tgk la dak NB padan ngan NBianz mane...(huhuhuu sj jerk kite nak tgk ek)

Emmmmm…adakalanya macam betul je kan…??suratan atau kebetulan? Bukan saja tentang kita malah keserasian bersama pasangan juga boleh ditentukan melalui zodiak.
How bout korang match kan zodiak org yg korang suke dan compare kan nombor yg bertembung dengan zodiak korang. Then tgk pengertian kat nombor gabungan yang korang dapat...


Contoh : Taurus + Gemini = 5 = SALING MEMERLUKAN WALAUPUN BERSIKAP EGO..(tomok n nora)HEHEHEHEE

Tomok - TAURUS
TAURUS
TAURUS + ARIES = 5
TAURUS + TAURUS = 4
TAURUS + GEMINI = 5
TAURUS + CANCER = 2
TAURUS + LEO = 6
TAURUS + VIRGO = 1
TAURUS + LIBRA = 7
TAURUS + SCORPIO = 3
TAURUS + SAGITAURUS = 3
TAURUS + CAPRICON = 1
TAURUS + AQUARIUS = 6
TAURUS + PISCES = 2


Ristoe - LEO
LEO
LEO + ARIES = 1
LEO + TAURUS = 6
LEO + GEMINI = 2
LEO + CANCER = 5
LEO + LEO = 4
LEO + VIRGO = 5
LEO + LIBRA = 2
LEO + SCORPIO = 6
LEO + SAGITAURUS = 1
LEO + CAPRICON = 7
LEO + AQUARIUS = 3
LEO + PISCES = 7


Afiez - ARIES
ARIES
ARIES + ARIES = 4
ARIES + TAURUS = 5
ARIES + GEMINI = 2
ARIES + CANCER = 6
ARIES + LEO = 1
ARIES + VIRGO = 7
ARIES + LIBRA = 3
ARIES + SCORPIO = 7
ARIES + SAGITAURUS = 1
ARIES + CAPRICON = 6
ARIES + AQUARIUS = 2
ARIES + PISCES = 5


PENGERTIAN:-

NOMBOR 1 – SEHATI SEJIWA

Wah! Tu dia…nampaknya kamu dan si dia memang sehati sejiwa…Macamlagu Ajai & Nurul tu….Dalam memastikan hubungan yg terjalin mempunyai kesinambungan yg erat, kamu memerlukan strategi tersendiri dan kerjasama antara satu sama lain. Kamu berdua bersenpendapat, saling bertolak ansur, bertoleransi dan jujur. Banyak persamaan yang terdapat pada kamu berdua turut membantu dalam menjaga keharmonian. Tetapi awas! Tidak semua yang indah itu takkan bergoyang. Pastinya ada kepincangan yang memerlukan kamu berdua elakkan dari menjadi besar. Mungkin pengaruh dari sekeliling membuatkan kamu tension dan bergolakkan. Namun kematangan kamu berdua boleh mengatasi segalanya. Segala fitnah ataupun khabar angin yang dilemparkan dapat kamu tangkis dengan mudah.




NOMBOR 2 - SALING MEMAHAMI

Dalam sesebuah perhubungan, sikap saling memahami amat penting. Bukan saja ia dapat membantu kita memahami si dia tetapi turut mengekalkan hubungan agar bertahan lama. Tetapi ia bukanlah hanya di sebelah pihak sahaja tetapi kedua-duanya juga perlu memainkan peranan yang penting dalam menjaga hubungan. Walaupun kamu mempunyai prinsip tersendiri tetapi ia bukanlah alasan untuk kamu mementingkan diri sendiri. Jangan kerana prinsip itu membuatkan ia menguasai dirimu. Mungkin komunikasi yang baik mampu memberi kesan yang positif terhadap perhubungan. Cuba berterus terang jika berlaku salah faham dan kekalutan. Jangan dipendam di dalam hati kerana bila sudah banyak terkumpul manalah tahu suatu hari nanti ia akan meletup! Dari berlaku perkara yg tidak diingini lebih baik bertindak dulu. Tapi berpada-padalah agar apa yang kamu lakukan tidak melukakan hati si dia.




NO 3 – SALING MEMBANTU

Baguslah kalau macam ini. Mengamalkan sikap saling membantu dan tentunya kamu sendiri tidak mahu hanya si dia saja memikul beban seorang diri. Jangan pentingkan diri sendiri beb! Tapi jika si dia meminta bantuan kamu hingga boleh menjejaskan dirimu sendiri baik fikirkan dulu. Bukannya meminta kamu menjelaskan segala hutang-piutangnya sedangkan kamu tidak berkemampuan. Ataupun pasangan yang terlalu mengharap pertolongan seperti tidak tahu berdikari walaupun hanya untuk perkara kecil saja. Selalunya orang yang saling membantu ini mempunyai sifat rendah diri dan seboleh-bolehnya tidak mahu orang tahu kelemahannya. Tapi jangan tak tahu kalau ada orang yang pandai membaca isi hati. Tahu pergolakan yang sedang berlaku dalam diri kamu mungkin hanya melalui kegelisahan dan air muka kamu saja. Jadi, tak salah kalau kamu meluahkannya sekadar melepaskan tekanan yang terbuku di dada.



NOMBOR 4 – TIDAK KUKUH TAPI MASIH MAHU BERSAMA.

Persamaan dari segi zodiak adakalanya menimbulkan ketidakserasian. Mungkin dari pertembungan sikap kamu berdua.. Walaupun sikap memberontak itu ada, kamu masih mahu bersama kerana perasaan sayang dan kasih yang menebal. Sikap pro dan kontra itu adakalanya mewarnai perhubungan kamu, tidaklah mendatar saja kerana ia boleh menimbulkan rasa bosan yang boleh mengganggu kelancaran hubungan kamu.Susah kalau nak menciptakan hubungan yang sentiasa baik setiap detik dan setiap ketika. Pastinya berlaku juga perselisihan faham dan pertengkaran kecil. Payah nak menjaga hati orang ini dan sukar juga nak mengharapkan orang menjaga perassan kita. Kalaulah perhubungan itu menunjukkan tanda-tanda akan retak, kamu perlulah mengambil langkah yang positif bagi mengelakkkan ia terjadi. Fikirkanlah secara matang, segala tindak tanduk kamu boleh memberi kesan pada diri kamu sendiri.




NOMBOR 5 – SALING MEMERLUKAN WALAUPUN BERSIFAT EGO

Mahu tapi EGO! Itu yang membuatkan kamu berdua sukar memahami antara satu sama lain. Walaupun saling sayang menyayangi namun keegoan yang menebal dalam hati membuatkan kamu berdua sanggup berjauhan dari berlagak seperti tidak memerlukan kehadiran masing-masing. Mungkin kamu boleh menipu orang lain yang kamu tidak memerlukan dirinya tetapi bagaimana pula dengan hati serta perasaan kamu yang terlalu kuat mengatakan yang kamu sayangkannya. Emmmmm…..jika kamu benar-benar sayangkannya tak salah kalau kamu tunjukkan pada si dia tentang perasaan itu.Nak buat apa sembunyikan kerana kamu sendiri yang akan terseksa dengan tindakan itu. Kikiskan keegoan itu demi kebaikan kamu sendiri dan terimalah hakikat yang kamu berdua benar-benar saling memerlukan antara satu sama lain. Jangan menyesal kemudian hari pula.



NOMBOR 6 – KURANG HARMONI TETAPI MEMERLUKAN PERHATIAN.

Walaupun kamu masih dan telah lama bersama namun masih terasa kurang harmoni. Persengketaan dan 'perang mulut' kerap terjadi kerana kamu berdua salang tuduh menuduh. Cemburu? Mungkin menjadi punca perbalahan tersebut tetapi rasa sayang yang menebal membuatkan angin kencang mudah reda dan hilang tapi kamu kenalah tahu cara yang terbaik untuk mengatasinya. Untuk memastikan perhubungan kamu berjalan lancar dan tidak tergores dek perasaan yang tak tentu hala itu, kenalah kamu bertolak ansur dan memahami si dia. Bukannya apa kamu tentu tak mahu perhubungan yang terjalin hanya separuh jalan saja dan kalau boleh biarlah selamanya walaupun kamu sentiasa bersikap 'panas hati' bila melihat si dia hingga mencetuskan perbalahan. Tapi jangan sampai keterlaluan sangat hinggakan perkara kecil menjadi besar. Orang kata kalau dah menyala api jangan simbahkannya dengan minyak tanah, bertambah semaraklah ia. Jadi kenalah siram dengan air…pandai-pandailah kamu yea….



NOMBOR 7 – TIDAK SERASI LANGSUNG

Huarghhhhhhhhhhh……Janganlah menangis…Tak serasi langsung mungkin hanya sebagai kekasih. Tapi kalau dalam persahabatan mungkin lebih sesuai kot! Jangan pula bila kamu berdua mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan, terus bermusuhan sampai bila-bila. Declare war! Isy……sekurang-kurangnya kamu masih boleh bersahabat dan manalah tahu kalau jodoh kamu kuat, hubungan yang intim itu boleh terjalin semula. Siapa tahukan! Jika kamu benar-benar sayangkan hubungan itu, pupuklah ia supaya terus berkembang mekar dan siramlah cinta kamu itu dengan air wangian sesuci kasih sayangmu itu....Jangan pula dimarakkan api kemarahan yang boleh memusnahkan impian yang telah sekian lama bertakhta di kotak fikiranmu. Mungkin kamu berdua patut menyepikan diri buat seketika dan tunggu masa yang sesuai untuk bersama semula. Fikirkan kepentingan si dia dalam hidup kamu. Bukankah kamu mahu si dia menemani kamu sepanjang hayatmu?


TOMOK - TAURUS
taurus + capricorn = 1
...sehati sejiwa...flower

RISTOE - LEO
leo + capricorn = 7
...tidak serasi langsung...Sad

AFIEZ - ARIES
aries + capricorn = 6
...kurang harmoni tetapi memerlukan perhatian...Rolling Eyes
Back to top Go down
View user profile
ctzurai
Members
Members


Number of posts : 345
Age : 32
Localisation : somewhere at north
Registration date : 2008-05-29

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sun Oct 19, 2008 4:32 pm

MINE WITH :

TOM TOM= complex...pulak..

RISTOE TOE=aneh...la pulak..

AFIEZZY=xsepadan..laaaa...pulak dah

SO,

i guess i am the perfect weirdo then.thank you.
Back to top Go down
View user profile
Yessi
Members
Members


Number of posts : 40
Age : 31
Localisation : RIAU-INDONESIA
Registration date : 2008-09-27

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sun Oct 19, 2008 4:46 pm

ain wrote:
Hello sume..k,ain bukak topik baru arini..topik pasal zodiak NB dan anda boleh lihat sama ada anda semua sepadan atau tak dengan mereka.. Laughing Wink Wink Wink Wink

TAURUS(TOMOK)
Sepadan->Cancer,Virgo,Capricorn,Pisces

Perasaan kompleks->Taurus,Scorpio
Hubungan aneh->Leo,Aquarius
Tidak sepadan->Aries,Gemini,Libra,Sagittarius

LEO(RISTOE)

Sepadan->Aries,Gemini,Libra,Sagittarius
Perasaan kompleks->Leo,Aquarius
Hubungan aneh->Taurus,Scorpio
Tidak sepadan->Cancer,Virgo,Capricorn,Pisces

ARIES(AFIEZ)
Sepadan->Gemini,Leo,Aquarius,Sagittarius
Perasaan kompleks->Aries,Libra
Hubungan aneh->Cancer,Capricorn
Tidak sepadan->Taurus,Virgo,Scorpio,Pisces

Zack punye takleh coz dier da kawen..huhu!
Razz Razz


p/s-ingat ya semua,ini hanyalah informasi ringan utk anda..sekadar utk suka2 sahaja..jgn lak ade yg terjun bangunan nanti kalau zodiak tak sepadan ngan tomok,afiez dan ristoe..ala,kalau dah takde jodoh..nak wat camne kan??hahahahah!!

lol! lol! lol!


yessi scorpio
bg tom (taurus)=(scorpio)yessi -->pasangan kompleks
bg ristoe(leo) =(scorpio)yessi -->hubungan aneh
bg afiez (aries) =(scorpio)yessi -->tidak sepadan

tu kan tak de yg sepadan.... gak mau...gak mau....Crying or Very sad Neutral
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/yessitwenty
Yessi
Members
Members


Number of posts : 40
Age : 31
Localisation : RIAU-INDONESIA
Registration date : 2008-09-27

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sun Oct 19, 2008 4:57 pm

satu lg
scorpio=taurus (bg tomz) = 3--->saling membantu
scorpio=leo (bg ristoe) = 6 --->kurang harmoni tp memerlukan perhatian
scorpio=aries (bg afies) = 7 --->tidak serasi langsung
waaaaaaaaaa............ lg2 tak de yg menyenagkan..menyedihkan... rase nak bunuh diri je...hehee
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/yessitwenty
ctzurai
Members
Members


Number of posts : 345
Age : 32
Localisation : somewhere at north
Registration date : 2008-05-29

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Sun Oct 19, 2008 5:44 pm

NoraJoey wrote:
Orites meh kite tgk lg sejauh mane keserasian kite ek..
but nora amik yg NB punye zodiak jerk...so tgk la dak NB padan ngan NBianz mane...(huhuhuu sj jerk kite nak tgk ek)

Emmmmm…adakalanya macam betul je kan…??suratan atau kebetulan? Bukan saja tentang kita malah keserasian bersama pasangan juga boleh ditentukan melalui zodiak.
How bout korang match kan zodiak org yg korang suke dan compare kan nombor yg bertembung dengan zodiak korang. Then tgk pengertian kat nombor gabungan yang korang dapat...


Contoh : Taurus + Gemini = 5 = SALING MEMERLUKAN WALAUPUN BERSIKAP EGO..(tomok n nora)HEHEHEHEE

Tomok - TAURUS
TAURUS
TAURUS + ARIES = 5
TAURUS + TAURUS = 4
TAURUS + GEMINI = 5
TAURUS + CANCER = 2
TAURUS + LEO = 6
TAURUS + VIRGO = 1
TAURUS + LIBRA = 7
TAURUS + SCORPIO = 3
TAURUS + SAGITAURUS = 3
TAURUS + CAPRICON = 1
TAURUS + AQUARIUS = 6
TAURUS + PISCES = 2


Ristoe - LEO
LEO
LEO + ARIES = 1
LEO + TAURUS = 6
LEO + GEMINI = 2
LEO + CANCER = 5
LEO + LEO = 4
LEO + VIRGO = 5
LEO + LIBRA = 2
LEO + SCORPIO = 6
LEO + SAGITAURUS = 1
LEO + CAPRICON = 7
LEO + AQUARIUS = 3
LEO + PISCES = 7


Afiez - ARIES
ARIES
ARIES + ARIES = 4
ARIES + TAURUS = 5
ARIES + GEMINI = 2
ARIES + CANCER = 6
ARIES + LEO = 1
ARIES + VIRGO = 7
ARIES + LIBRA = 3
ARIES + SCORPIO = 7
ARIES + SAGITAURUS = 1
ARIES + CAPRICON = 6
ARIES + AQUARIUS = 2
ARIES + PISCES = 5


PENGERTIAN:-

NOMBOR 1 – SEHATI SEJIWA

Wah! Tu dia…nampaknya kamu dan si dia memang sehati sejiwa…Macamlagu Ajai & Nurul tu….Dalam memastikan hubungan yg terjalin mempunyai kesinambungan yg erat, kamu memerlukan strategi tersendiri dan kerjasama antara satu sama lain. Kamu berdua bersenpendapat, saling bertolak ansur, bertoleransi dan jujur. Banyak persamaan yang terdapat pada kamu berdua turut membantu dalam menjaga keharmonian. Tetapi awas! Tidak semua yang indah itu takkan bergoyang. Pastinya ada kepincangan yang memerlukan kamu berdua elakkan dari menjadi besar. Mungkin pengaruh dari sekeliling membuatkan kamu tension dan bergolakkan. Namun kematangan kamu berdua boleh mengatasi segalanya. Segala fitnah ataupun khabar angin yang dilemparkan dapat kamu tangkis dengan mudah.




NOMBOR 2 - SALING MEMAHAMI

Dalam sesebuah perhubungan, sikap saling memahami amat penting. Bukan saja ia dapat membantu kita memahami si dia tetapi turut mengekalkan hubungan agar bertahan lama. Tetapi ia bukanlah hanya di sebelah pihak sahaja tetapi kedua-duanya juga perlu memainkan peranan yang penting dalam menjaga hubungan. Walaupun kamu mempunyai prinsip tersendiri tetapi ia bukanlah alasan untuk kamu mementingkan diri sendiri. Jangan kerana prinsip itu membuatkan ia menguasai dirimu. Mungkin komunikasi yang baik mampu memberi kesan yang positif terhadap perhubungan. Cuba berterus terang jika berlaku salah faham dan kekalutan. Jangan dipendam di dalam hati kerana bila sudah banyak terkumpul manalah tahu suatu hari nanti ia akan meletup! Dari berlaku perkara yg tidak diingini lebih baik bertindak dulu. Tapi berpada-padalah agar apa yang kamu lakukan tidak melukakan hati si dia.




NO 3 – SALING MEMBANTU

Baguslah kalau macam ini. Mengamalkan sikap saling membantu dan tentunya kamu sendiri tidak mahu hanya si dia saja memikul beban seorang diri. Jangan pentingkan diri sendiri beb! Tapi jika si dia meminta bantuan kamu hingga boleh menjejaskan dirimu sendiri baik fikirkan dulu. Bukannya meminta kamu menjelaskan segala hutang-piutangnya sedangkan kamu tidak berkemampuan. Ataupun pasangan yang terlalu mengharap pertolongan seperti tidak tahu berdikari walaupun hanya untuk perkara kecil saja. Selalunya orang yang saling membantu ini mempunyai sifat rendah diri dan seboleh-bolehnya tidak mahu orang tahu kelemahannya. Tapi jangan tak tahu kalau ada orang yang pandai membaca isi hati. Tahu pergolakan yang sedang berlaku dalam diri kamu mungkin hanya melalui kegelisahan dan air muka kamu saja. Jadi, tak salah kalau kamu meluahkannya sekadar melepaskan tekanan yang terbuku di dada.



NOMBOR 4 – TIDAK KUKUH TAPI MASIH MAHU BERSAMA.

Persamaan dari segi zodiak adakalanya menimbulkan ketidakserasian. Mungkin dari pertembungan sikap kamu berdua.. Walaupun sikap memberontak itu ada, kamu masih mahu bersama kerana perasaan sayang dan kasih yang menebal. Sikap pro dan kontra itu adakalanya mewarnai perhubungan kamu, tidaklah mendatar saja kerana ia boleh menimbulkan rasa bosan yang boleh mengganggu kelancaran hubungan kamu.Susah kalau nak menciptakan hubungan yang sentiasa baik setiap detik dan setiap ketika. Pastinya berlaku juga perselisihan faham dan pertengkaran kecil. Payah nak menjaga hati orang ini dan sukar juga nak mengharapkan orang menjaga perassan kita. Kalaulah perhubungan itu menunjukkan tanda-tanda akan retak, kamu perlulah mengambil langkah yang positif bagi mengelakkkan ia terjadi. Fikirkanlah secara matang, segala tindak tanduk kamu boleh memberi kesan pada diri kamu sendiri.




NOMBOR 5 – SALING MEMERLUKAN WALAUPUN BERSIFAT EGO

Mahu tapi EGO! Itu yang membuatkan kamu berdua sukar memahami antara satu sama lain. Walaupun saling sayang menyayangi namun keegoan yang menebal dalam hati membuatkan kamu berdua sanggup berjauhan dari berlagak seperti tidak memerlukan kehadiran masing-masing. Mungkin kamu boleh menipu orang lain yang kamu tidak memerlukan dirinya tetapi bagaimana pula dengan hati serta perasaan kamu yang terlalu kuat mengatakan yang kamu sayangkannya. Emmmmm…..jika kamu benar-benar sayangkannya tak salah kalau kamu tunjukkan pada si dia tentang perasaan itu.Nak buat apa sembunyikan kerana kamu sendiri yang akan terseksa dengan tindakan itu. Kikiskan keegoan itu demi kebaikan kamu sendiri dan terimalah hakikat yang kamu berdua benar-benar saling memerlukan antara satu sama lain. Jangan menyesal kemudian hari pula.



NOMBOR 6 – KURANG HARMONI TETAPI MEMERLUKAN PERHATIAN.

Walaupun kamu masih dan telah lama bersama namun masih terasa kurang harmoni. Persengketaan dan 'perang mulut' kerap terjadi kerana kamu berdua salang tuduh menuduh. Cemburu? Mungkin menjadi punca perbalahan tersebut tetapi rasa sayang yang menebal membuatkan angin kencang mudah reda dan hilang tapi kamu kenalah tahu cara yang terbaik untuk mengatasinya. Untuk memastikan perhubungan kamu berjalan lancar dan tidak tergores dek perasaan yang tak tentu hala itu, kenalah kamu bertolak ansur dan memahami si dia. Bukannya apa kamu tentu tak mahu perhubungan yang terjalin hanya separuh jalan saja dan kalau boleh biarlah selamanya walaupun kamu sentiasa bersikap 'panas hati' bila melihat si dia hingga mencetuskan perbalahan. Tapi jangan sampai keterlaluan sangat hinggakan perkara kecil menjadi besar. Orang kata kalau dah menyala api jangan simbahkannya dengan minyak tanah, bertambah semaraklah ia. Jadi kenalah siram dengan air…pandai-pandailah kamu yea….



NOMBOR 7 – TIDAK SERASI LANGSUNG

Huarghhhhhhhhhhh……Janganlah menangis…Tak serasi langsung mungkin hanya sebagai kekasih. Tapi kalau dalam persahabatan mungkin lebih sesuai kot! Jangan pula bila kamu berdua mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan, terus bermusuhan sampai bila-bila. Declare war! Isy……sekurang-kurangnya kamu masih boleh bersahabat dan manalah tahu kalau jodoh kamu kuat, hubungan yang intim itu boleh terjalin semula. Siapa tahukan! Jika kamu benar-benar sayangkan hubungan itu, pupuklah ia supaya terus berkembang mekar dan siramlah cinta kamu itu dengan air wangian sesuci kasih sayangmu itu....Jangan pula dimarakkan api kemarahan yang boleh memusnahkan impian yang telah sekian lama bertakhta di kotak fikiranmu. Mungkin kamu berdua patut menyepikan diri buat seketika dan tunggu masa yang sesuai untuk bersama semula. Fikirkan kepentingan si dia dalam hidup kamu. Bukankah kamu mahu si dia menemani kamu sepanjang hayatmu?

ct+tom tom=4..xkukuh tp masih mahu bersama(tom tom ngn ct mmg bermasalh sungguh..hmm)

ct+ristoe toe=6..kurg harmoni tp memerlukan perhatian(ristoe kalo nk harmony ngn ct kenela slalu reply forum..;p)

ct+afiezy=5..saling memerlukan walaupon bersifat ego(eik..mcm lagu sembunyik plak dah..)

nora,7 je ke?meh ct tambah lagi satu

8=serasi ok ,xserasi sudey...;p

ha..kan bagos tuh.. Wink

Back to top Go down
View user profile
munirah
Members
Members


Number of posts : 506
Age : 24
Localisation : Punggol,Singapore
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Thu Oct 23, 2008 3:13 am

1st game Zodiak

Tomok(taurus) + Leo = Hubungan Aneh!aneh ke?lol..
Ristoe(leo) + Leo = Perasaan Kompleks!....yeke?lol..
Afies(Aries) + Leo = Sepadan lor!tap tk mungkin..hahahar


2nd game Zodiak

Tomok(taurus)
Taurus + Leo= 6 (KURANG HARMONI TETAPI MEMERLUKAN PERHATIAN)...perhatian! perhatian!

Ristoe(leo)
Leo + Leo= 4 (TIDAK KUKUH TAPI MASIH MAHU BERSAMA)..kukuhkan! kukuhkan!lol...

Afies(Aries)
Aries + Leo = 1(SEHATI SEJIWA)...cheybah..sehati sejiwa seh..hahaha


Nota : Ini adalah permainan saja..makasih..
Back to top Go down
View user profile
yuni
Members
Members


Number of posts : 219
Age : 28
Localisation : k.terengganu.
Registration date : 2008-10-24

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Tue Nov 25, 2008 12:10 pm

munirah wrote:
1st game Zodiak

Tomok(taurus) + Leo = Hubungan Aneh!aneh ke?lol..
Ristoe(leo) + Leo = Perasaan Kompleks!....yeke?lol..
Afies(Aries) + Leo = Sepadan lor!tap tk mungkin..hahahar


2nd game Zodiak

Tomok(taurus)
Taurus + Leo= 6 (KURANG HARMONI TETAPI MEMERLUKAN PERHATIAN)...perhatian! perhatian!

Ristoe(leo)
Leo + Leo= 4 (TIDAK KUKUH TAPI MASIH MAHU BERSAMA)..kukuhkan! kukuhkan!lol...

Afies(Aries)
Aries + Leo = 1(SEHATI SEJIWA)...cheybah..sehati sejiwa seh..hahaha

munirah> KITA SAMA LORH......
Back to top Go down
View user profile
icun_14



Number of posts : 29
Localisation : clunk
Registration date : 2008-12-23

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Wed Dec 31, 2008 4:45 pm

ain wrote:
Hello sume..k,ain bukak topik baru arini..topik pasal zodiak NB dan anda boleh lihat sama ada anda semua sepadan atau tak dengan mereka.. Laughing Wink Wink Wink Wink

TAURUS(TOMOK)
Sepadan->Cancer,Virgo,Capricorn,Pisces

Perasaan kompleks->Taurus,Scorpio
Hubungan aneh->Leo,Aquarius
Tidak sepadan->Aries,Gemini,Libra,Sagittarius

LEO(RISTOE)

Sepadan->Aries,Gemini,Libra,Sagittarius
Perasaan kompleks->Leo,Aquarius
Hubungan aneh->Taurus,Scorpio
Tidak sepadan->Cancer,Virgo,Capricorn,Pisces

ARIES(AFIEZ)
Sepadan->Gemini,Leo,Aquarius,Sagittarius
Perasaan kompleks->Aries,Libra
Hubungan aneh->Cancer,Capricorn
Tidak sepadan->Taurus,Virgo,Scorpio,Pisces

Zack punye takleh coz dier da kawen..huhu!
Razz Razz


p/s-ingat ya semua,ini hanyalah informasi ringan utk anda..sekadar utk suka2 sahaja..jgn lak ade yg terjun bangunan nanti kalau zodiak tak sepadan ngan tomok,afiez dan ristoe..ala,kalau dah takde jodoh..nak wat camne kan??hahahahah!!

lol! lol! lol!

mak aih..rajin sungguh..hurm..menarik gak info ni..bleh kite tgk sape yg kena Basketball
Back to top Go down
View user profile
Nabilah
Members
Members


Number of posts : 33
Age : 29
Localisation : Singapore (east)
Registration date : 2008-08-23

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Wed Dec 31, 2008 7:20 pm

chey!

taurus+pisces saling memahami ke per. amacam tomok? tomok paham nabilah tak? haha.

slamats!
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/nabilahm
noor fatin
Members
Members


Number of posts : 46
Age : 27
Registration date : 2008-12-23

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Wed Dec 31, 2008 8:23 pm

fatin lak...


tomok..
taurus+cancer=saling memahami.. Wink


ristoe..
leo+cancer=saling memerlukan walau bersifat ego..


afiez..
aries+cancer=kurg harmoni tp memerlukan phatian..huhuhhu..




Razz
Back to top Go down
View user profile
ekin@b_ NB
Members
Members


Number of posts : 203
Age : 29
Localisation : Pantai Dalam, KL
Registration date : 2008-12-15

PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Fri Jan 02, 2009 9:42 am

klu ekin ni taurus cne plak ngan NB ek...?

yang ekin tau, ekin same ngan tomok... huhuhuuuu...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"   Today at 3:43 am

Back to top Go down
 
Zodiak NB:"Adakah anda sepadan dengan mereka?"
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NB OFFICIAL FORUM :: NB FORUM :: FANS area..-
Jump to: