NB OFFICIAL FORUM

MALAYSIAN POP ROCK BAND SINCE 1999
 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 1:17 am

MAKNA DI SEBALIK TARIKH LAHIR

Tarikh lahir kita menerangkan siapa kita, apakah kelebihan kita dan apakah kebolehan kita. Ia juga menunjukkan apakah yang harus kita pelajari dan cabaran yang perlu kita hadapi.
Untuk mengetahui nombor lahir kita, kita boleh mencampurkan nombor-nombor tarikh lahir kita sehingga ianya menjadi satu nombor tunggal. Nombor lahir kita tidak menjadi penghalang kepada kita untuk kita menjadi apa yang kita inginkan ianya hanya sekadar mempelbagaikan pilihan yang kita ada.


Contoh:
12 April 1974
12 + 4 + 1974 = 1990
1 + 9 + 9 + 0 = 19
1 + 9 = 10
1 + 0 = 1 (Jadi nombor lahirnya ialah 1)


so, pe lagi???
kire la..
tgk no pe y kne..

Keterangan nombor lahir

1. Ketulenan- Hadir dengan idea baru.
- Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
- Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
- Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.


]Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

2. Pendamai
- Dilahirkan sebagai diplomat.
- Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
- Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
- Mereka tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup; tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
- Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.


3. Ceria
-Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
- Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.


4. Konsevatif
- Golongan ini sangat peka dan tradisional.
- Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
- Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
- Mereka suka bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja secara sendirian. Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
- Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.


5. Perintis
- Mereka adalah perintis.
- Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm).

- Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.
- Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

6. Romantik
- Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. - Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
- Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Mereka suka seni musik.
- Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
- Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.


7. Intelektual
- Golongan ini adalah Pencari.
- Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
- Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
- Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
- Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
- Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
- Mereka sangat suka berahsia.
- Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.


8. Penyelesaian
- Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
- Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
- Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
- Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
- Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.


9. Pelakon
- Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
- Mereka sangat penyayang dan pemurah.
- Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka.
- Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka.
- Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran.
- Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood). Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.


ila amik ni dr kwn ila..
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 1:36 am

besday ila 6 februari 1989..
so,
6+2+1989=1997
1+9+9+7=26
2+6=8

ila nye no 8..
~penyelesaian~..
ade ciri2 y mmg ade dlm diri ila..
camne ngn korg lak??
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
@fiez
NB Guitarist
NB Guitarist


Number of posts : 439
Age : 34
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 1:47 am

tolong kira kan... 20 april 1982
Back to top Go down
View user profile
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 2:02 am

ceh..
pemalas gak upenye abg ku y sorg ni..
hehehehe..

20 april 1982
20+4+1982=2006
2+0+0+6=8

so, no abg 8..
eh same ngn ila r..
wah!!...
ade jodoh r..
asyik same je..
hehehe....
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
K-T
Members
Members


Number of posts : 223
Age : 29
Localisation : KL
Registration date : 2007-03-30

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 3:10 am

huhuhu... pemalas eh..
kt pown rasa agak malas ah...
sok jer lah..huhuhu
Back to top Go down
View user profile
K-T
Members
Members


Number of posts : 223
Age : 29
Localisation : KL
Registration date : 2007-03-30

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 3:13 am

em setelah d kira2...
rasanya kt no satu kot,,,..
memang tulin pown... hohohoho
Back to top Go down
View user profile
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 9:23 am

ain punye 3..

maksudnye..


-Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
- Mereka sangat kreatif, sosial(sosial camne lakz nie???), mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular(itu sudah semestinya..) dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.(ain selalu berfantasi kew?)

hehe..!

lol! lol!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 9:59 am

Ain dah kira..

Abg Toms 8,
iaitu Penyelesaian..

Ristoe 4,
bersamaan
Konservatif..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
Dipsy tU filia
Members
Members


Number of posts : 290
Age : 29
Localisation : somewhere i've belong,,
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 1:03 pm

bantu kira dunkzz,,

lia 22 juli 1987,,
camne lak tue,,
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/lieya_luvly
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 3:46 pm

kak zee is a no 4 Konservatif
Back to top Go down
View user profile
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 18, 2008 4:26 pm

huhuhu...
abg afiez n abg toms same ngn ila r..
hahahaha..
abg zack no bape ek...
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sun Oct 19, 2008 12:16 am

kak lia,9..pelakon..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
Dipsy tU filia
Members
Members


Number of posts : 290
Age : 29
Localisation : somewhere i've belong,,
Registration date : 2008-09-04

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sun Oct 19, 2008 12:44 am

ain wrote:
kak lia,9..pelakon..


maceh ain,,
nk baca dlu lah,,
huhu


_________
M!zz naRsiZ,, still saD
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/lieya_luvly
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sun Oct 19, 2008 2:08 am

Mine is three(3)

3. Ceria
-Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
- Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sun Oct 19, 2008 9:27 am

waa..kak nora same cam ain seh..hehe!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
tini91
Members
Members


Number of posts : 100
Age : 25
Localisation : sarawak/kelantan
Registration date : 2007-06-09

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sun Oct 19, 2008 12:23 pm

besday tini...7 januari 1991
no, 1...ketulenan
Back to top Go down
View user profile
ctzurai
Members
Members


Number of posts : 345
Age : 32
Localisation : somewhere at north
Registration date : 2008-05-29

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sun Oct 19, 2008 4:27 pm

mine:

28+04+1984=2016

2+0+1+6=9

9 refers to:..pelakon?um an actress?haha..doesnt make sense.i should be number 10 though.let me add one.

10=weirdo

so me=2+0+1+6=9+1

=10 \(^o^)/ perfect..
Back to top Go down
View user profile
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Fri Oct 24, 2008 12:57 am

huhuhu..
kak ct, no 10 x senarai..
hahahaha...
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
TiWi^_^KietHa
Members
Members


Number of posts : 170
Age : 28
Localisation : Walau KeUjung Dunia
Registration date : 2008-09-15

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Fri Oct 24, 2008 2:30 pm

kietha nak ikut
kietha b'day 01 agustus 1988

01+08+1988=1997
1+9+9+7=26
2+6=8

kietha nye no 8
~penyelesaian~ ye ye kietha same ngan abg toms,
ella and abg afiez pun
Smile
Back to top Go down
View user profile
syah_nb08
Members
Members


Number of posts : 118
Age : 21
Registration date : 2008-01-05

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 25, 2008 7:33 pm

syah punye,

15th march 1995

15+3+1995=2013
2+0+1+3=6

~Romantik~
Back to top Go down
View user profile
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 25, 2008 10:08 pm

~~27 okt nie bufday sper ek..??? kikiki =) !!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Oct 25, 2008 10:12 pm

yer..yer..bezday irfan.. Smile
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
Ristoe
NB Drummer
NB Drummer


Number of posts : 536
Age : 34
Localisation : Kuala Lumpur, Malaysia
Registration date : 2007-08-14

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sun Oct 26, 2008 1:04 am

Ristoe punya

3 Ogos 1982

3 + 8 + 1982 = 1993
1+9+9+3 = 22
2+2 = 4

4. Konsevatif
- Golongan ini sangat peka dan tradisional.
- Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
- Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
-
Mereka suka bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja secara
sendirian. Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai
pertalian dengan alam sekitar. Mereka berupaya untuk bersabar, tekun
dan adakala dianggap degil.
- Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.
Back to top Go down
View user profile
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sun Oct 26, 2008 1:24 am

betul ke ciri2 2 ngn diri abg ristoe???
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
yuni
Members
Members


Number of posts : 219
Age : 28
Localisation : k.terengganu.
Registration date : 2008-10-24

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Mon Nov 24, 2008 3:05 pm

27 julai 1988

27+7+1988=2022

2+0+2+2=6

6. Romantik
-
Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk
berasa gembira. Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat
mereka. Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. - Mereka sangat
suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
- Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Mereka suka seni musik.
- Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
- Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Today at 7:32 pm

Back to top Go down
 
~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NB OFFICIAL FORUM :: NB FORUM :: FANS area..-
Jump to: