NB OFFICIAL FORUM

MALAYSIAN POP ROCK BAND SINCE 1999
 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Tue Nov 25, 2008 1:15 am

tolonk kire kan irfan 27+10+1991=

and aper dier punyer maklumat... huhu...
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
munirah
Members
Members


Number of posts : 506
Age : 24
Localisation : Punggol,Singapore
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Tue Nov 25, 2008 1:34 am

munirah nye..

1 august 1992

1+8+1992=2001
2+0+0+1=3
3+0=3

3.Ceria

-Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
- Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik



lol!
Back to top Go down
View user profile
munirah
Members
Members


Number of posts : 506
Age : 24
Localisation : Punggol,Singapore
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Tue Nov 25, 2008 1:44 am

irfan nye..

27 + 10 + 1991 = 2028
2+0+2+8 = 12
1+2 = 3

so..

nombor 3! Razz
Back to top Go down
View user profile
ekin@b_ NB
Members
Members


Number of posts : 203
Age : 29
Localisation : Pantai Dalam, KL
Registration date : 2008-12-15

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Fri Jan 02, 2009 10:21 am

5 + 5 + 1987 = 1997
1 + 9 + 9 + 7 = 26
2 + 6 = 8


8. Penyelesaian

- Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
- Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
- Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
- Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
- Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.

Back to top Go down
View user profile
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Fri Jan 02, 2009 8:34 pm

OK,yang nie tarik bezday berdasarkan Kalender Hijrah lak ye..


TAHUN HIJRAH
Sekiranya anda mengetahui pada bulan Hijrah anda
dilahirkan, menurut pengetahuan tradisional bulan itu mempunyai
pengaruh yang tersendiri terhadap perilaku. Dicatatkan bagi menambahkan
pengetahuan...

Untuk mengetahui Bulan Hijrah mana kita dilahirkan, sila rujuk :
http://www.islamicity.com/PrayerTimes/defaultHijriConv.asp



MUHARRAM
Bersifat
pendiam, sihat fikirannya. Mungkin akan menjadi bodoh jika tidak
mendapat didikan yang sempurna, walaupun begitu, jika dididik dengan
baik, dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran yang pintar cerdas
ada padanya. Dia mempunyai keinginan yang baik dan selalu berada dalam
selamat.


SAFAR
Tabiatnya buruk. Dia tidak suka
mengakui kesalahannya. lbubapanya perlu mendidiknya bagi menghilangkan
tabiat buruk itu, jika tidak, kehidupannya akan menjadi susah di
kemudian hari. Walaupun begitu, sekiranya dia melakukan sesuatu untuk
kepentingan dirinya, selalunya ianya akan mendatangkan hasil.


RABIULAWAL
Perwatakannya
baik. Mungkin dia akan mendapat pangkat besar, menjadi orang
berpengaruh atau kaya tanpa diduga. Dalam pekerjaan ramai yang suka.
Sifat negatif dirinya termasuklah kurang sabar, hatinya keras dan mudah
marah.


RABIULAKHIR
Perwatakannya jahat. Hatinya tidak
tetap. Fikiran dan kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar wataknya,
mudah mengangkat tangannya. Kehidupannya menjadi sukar kerana tabiat
buruknya itu. Ibubapa menempuh kesukaran dalam mendidiknya.



JAMADIL AWAL
Dia
mempunyai tingkat keyakinan yang tinggi. Dia berani dan nekad,
kadangkala melakukan sesuatu yang bodoh atau bahaya. Walaupun begitu,
keberanian dan tekadnya itu akan menunjukkan hasil usahanya, yang
menemui kegagalan juga.


JAMADIL AKHIR
Wataknya berani,
dia hormatkan orang lain. Berbagai kepandaian ada padanya. Apabila dia
tahu bahawa dia salah atau keliru maka dia mudah mengakuinya, tapi bila
dia tahu dia benar, pendiriannnya keras dan tidak mahu mengalah. Semasa
kecilnya, ibubapanya perlu mendidiknya dengan baik agar terserlah
sifat-sifatnya yang baik itu, kerana jika betul didikannya, masa dewasa
ia akan menyenangkan kedua orang tuanya.


REJAB
Semasa
kecilnya dia degil dan nakal. lbu bapanya patut mendidiknya dengan baik
agar dia dapat menerapkan nilai-nilai yang baik. Ketika sudah dewasa,
dia suka bersikap merendah diri dan bersikap tidak tahu menahu. Ini
agak berlainan dari sikapnya semasa kecil. Walaubagaimanapun hidupnya
selamat dan sentosa.



SYA'ABAN
Perwatakannya baik.
Hidupnya selamat dan rezekinya tidak putus-putus. Sewaktu kecilnya dia
mudah mengalah semasa bermain dengan kawan-kawan. Kelakuannya baik,
berbudi bahasa hingga semua orang sayang padanya. Masa dewasanya dia
akan berjaya dalam segala kerjayanya danmudah mendapat rezeki.



RAMADHAN
Dia
baik, pendiam, suka merendah diri. Dia tidak angkuh kepada teman yang
dikenalinya. Dia tidak suka menonjolkan diriya. Kehidupannya selalu
selamat.


SYAWAL
Perwatakannya keras. Hatinya keras.
Dia tidak suka dikalahkan oleh orang lain. Hal ini membahayakan
hidupnya, oleh itu ibu bapanya perlulah mendidiknya dengan betul bagi
menghilangkan tabiat buruknya itu. Jika tidak kehidupannya menjadi
susah kerana perangai keras hatinya, dan dia selalu bergaduh
terutamanya dalam hal mencari rezeki.


ZULKAEDAH
Perwatakannya
pendiam. Banyak perkara baik pada dirinya berubah menjadi buruk. Dia
banyak berfikir, kerana sifat ini, satu hari nanti dia akan mendapat
hasil yang baik dalam kehidupannya. Tetapi oleh kerana banyak berfikir,
perbuatannya kadang kala menjadi keliru. Dia seharusnya bertindak tanpa
terlalu banyak berfikir untuk mendapat hasil yang yang memuaskan.


ZULHIJJAH
Jika
dia jahat dia terlalu jahat, jika baik terlalu baik pula. Dia sering
mendapat padah dari perbuatannya sendiri. Dia sukar mengawal
perasaannya, kadangkala terlalu berlebih-lebihan atau sebaliknya. 0leh
kerana dia tidak dapat memberikan garis pemisah, dia sukar
mempertimbangkan baik buruk perbuatannya. Dia seringkali menyesal
kerana kurang hati-hati dan kurang pertimbangan
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Fri Jan 02, 2009 8:47 pm

berdasarkan tarikh lahir abg2 NB..Ain dapat camni..

Abg Toms:Sya'ban

Abg Afiez:Jamadil Akhir

Abg Ristoe:Syawal

Abg Zack:Zulkaedah


***ain punye Rejab,hehe!



Last edited by ain on Fri Jan 02, 2009 11:16 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
TiWi^_^KietHa
Members
Members


Number of posts : 170
Age : 28
Localisation : Walau KeUjung Dunia
Registration date : 2008-09-15

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Fri Jan 02, 2009 10:17 pm

setelah di telusuri
tarikh lahir ta
jatuh pada bulan

" ZULHIJJAH "

eem..
hampir same pown
Back to top Go down
View user profile
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Jan 03, 2009 10:53 am

Ain, akak dh cek..akak lahir 22 Ramadhan 1404..hehehehe

that's mean akak lahir Ramadhan la...ciri2 nye...seperti berikut...

RAMADHAN
Dia
baik, pendiam, suka merendah diri. Dia tidak angkuh kepada teman yang
dikenalinya. Dia tidak suka menonjolkan diriya. Kehidupannya selalu
selamat.
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Jan 03, 2009 10:58 am

Ain, bulan2 kelaharian Toms, Ristoe n Afiez tuh cam betul jerk kan ngan perwatakan dowang yg kite tgk???hehehehe
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Jan 03, 2009 11:18 am

tu la pasal..
yg abg toms ngan abg afiez punye cam betul jerk meyh..huhu!

yg abg toms punye tu la takleh nak angkat..ala2 dibawah lindungan kaabah gitu..hehe!

yg abg afiez punye..mmg da nmpk daa..huhu!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Jan 03, 2009 11:24 am

hahahhaa...betul tuh ain...

nampak ciri2 toms n afiez dlm kelahiran dowang tuh..huhuhhu

nak cr org yg lahir dlm sha'ban n Jamadil akhir la....

kak nora der dua org kawan laki yg lahir jamadil akhir..n mmg ader gak perwatakan dowang tuh...huhuhu...nak ngorat la...
afiez jgn risau oke...bukan u sorang jerk jamadil akhir..so dun worry i tak ngorat u...hehehehhe

tp sha'ban ader toms sorang jerk..takkan nk kat toms plak kan???terpaksa la cr yg lain lg..huhuhuhu

ngarut lak aku...gurau2 jerk tau...
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
ain
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 2505
Age : 27
Localisation : Pasir Gudang,Johor & UKM,Bangi
Registration date : 2007-03-23

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Jan 03, 2009 12:02 pm

huhu!
pasni kalau nak cari jodoh kene tgk diorg lahir bulan ape dalam Islam neh..
hehe!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ain_nbz
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Sat Jan 03, 2009 2:14 pm

ila punye 1 rejab 1409..

ain>>
ila same ngn ain lg la..
hehehe..
kite ni mmg slalu same kan..
Smile
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
ekin@b_ NB
Members
Members


Number of posts : 203
Age : 29
Localisation : Pantai Dalam, KL
Registration date : 2008-12-15

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Mon Jan 05, 2009 12:11 pm

klu ekin 6 ramadan 1407...

RAMADHAN
Dia
baik, pendiam, suka merendah diri. Dia tidak angkuh kepada teman yang
dikenalinya. Dia tidak suka menonjolkan diriya. Kehidupannya selalu
selamat.


iyeke ekin mcm nie... hm.....
Back to top Go down
View user profile
ekin@b_ NB
Members
Members


Number of posts : 203
Age : 29
Localisation : Pantai Dalam, KL
Registration date : 2008-12-15

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Mon Jan 05, 2009 12:12 pm

so dat's mean ekin same as kak nora la ni....
huhuhuuuu......
Back to top Go down
View user profile
atie
Members
Members


Number of posts : 63
Age : 25
Localisation : Cherust,alam damai
Registration date : 2007-03-27

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Mon Jan 26, 2009 4:55 pm

hahahah best laaaaaaaaa benda ni..atie sukeee gilerrrrkkkkk..wkakakakkkaaka!!

My bufday
10 MAC 1991
so
10+3+1991=2004
2+0+0+4=6

And 6 was romantik

and the best part was..someone special in my life pon 6

His bufday
23 MAY 1985
so
23+5+1985=2013
2+0+1+3=6

Romantik
-
Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk
berasa gembira. Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat
mereka. Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. - Mereka sangat
suka untuk membantu
dan menjaga seseorang.
- Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Mereka suka seni musik.
- Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
- Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.


secara totalnye..mmg sama dgn kiteorg..ptt la kiteorg leh ngam cpt je..kah2!!

n yg islam tu lak..

Atie 10 mac 1991 = 24 sha'baan 1411
Dia 23 May 1985 = 4 ramadan 1405

SYA'ABAN
Perwatakannya baik.
Hidupnya selamat dan rezekinya tidak putus-putus. Sewaktu kecilnya dia
mudah mengalah semasa bermain dengan kawan-kawan. Kelakuannya baik,
berbudi bahasa hingga semua orang sayang padanya. Masa dewasanya dia
akan berjaya dalam segala kerjayanya dan mudah mendapat rezeki.(alhamdulillah)

RAMADHAN
Dia baik, pendiam, suka merendah diri. Dia tidak angkuh kepada teman yang
dikenalinya. Dia tidak suka menonjolkan diriya. Kehidupannya selalu
selamat.(memang pon)
Back to top Go down
View user profile http://atie91.blogspot.com
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Wed Aug 19, 2009 12:29 am

NoraJoey wrote:
hahahhaa...betul tuh ain...

nampak ciri2 toms n afiez dlm kelahiran dowang tuh..huhuhhu

nak cr org yg lahir dlm sha'ban n Jamadil akhir la....

kak nora der dua org kawan laki yg lahir jamadil akhir..n mmg ader gak perwatakan dowang tuh...huhuhu...nak ngorat la...
afiez jgn risau oke...bukan u sorang jerk jamadil akhir..so dun worry i tak ngorat u...hehehehhe

tp sha'ban ader toms sorang jerk..takkan nk kat toms plak kan???terpaksa la cr yg lain lg..huhuhuhu

ngarut lak aku...gurau2 jerk tau...

mmg kak nora dpt org y lahir bln jamadil akhir..
wahahahaha..
x mo ngorat abg afiez ye kak nora..
hahahaha..
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
rEhaN =A_A=
Members
Members


Number of posts : 207
Age : 25
Localisation : ayer molek,melaka
Registration date : 2008-10-26

PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Wed Aug 19, 2009 6:33 pm

rehan pnye kalo tarikh masihi,29 APRIL 1991...
29 + 4 + 1991 = 2024
2 + 0 + 2 + 4 = 8

so,rehan nye no 8...
penyelesaian..

n tarikh hijrah lak,14 SYAWAL 1411..

so,rehan bln SYAWAL...

Smile
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: ~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~   Today at 8:04 am

Back to top Go down
 
~~aPa aDa dEnGaN TaRiKh BeSdAy???~~
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NB OFFICIAL FORUM :: NB FORUM :: FANS area..-
Jump to: