NB OFFICIAL FORUM

MALAYSIAN POP ROCK BAND SINCE 1999
 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 TOMOK OIAM3

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1 ... 18 ... 32, 33, 34
AuthorMessage
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Fri Sep 04, 2009 4:28 pm

nk tgk gmbr abg toms y terbaru la..
x puas tgk gmbr kete org len je..
huhuhu
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Fri Sep 04, 2009 4:44 pm

nk gmbr toms terbaru g la tgk kat FB die..but rasenye muke die takde beza pun..camtu jerk..n plus itu keta die jugak la..bukan keta org len...huhuhuhu
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Fri Sep 04, 2009 5:37 pm

wah honda civic!! .. tahun dpan kakk irfan nk beli honda civic .. so as driver dpt la rase bawak civic nnti .. =) ..

toms pinjam keta boleh??? Smile
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Fri Sep 04, 2009 5:43 pm

eh silap taip..
nk tgk gmbr kete bru abg toms..hehehe..
gmbr bru die da slalu tgk..
hehehehe
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
rEhaN =A_A=
Members
Members


Number of posts : 207
Age : 25
Localisation : ayer molek,melaka
Registration date : 2008-10-26

PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Sun Sep 06, 2009 12:05 am

hAAH...rehan pn nk tgk gmbr t'baru keta abg toms..
Back to top Go down
View user profile
rEhaN =A_A=
Members
Members


Number of posts : 207
Age : 25
Localisation : ayer molek,melaka
Registration date : 2008-10-26

PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Sun Sep 06, 2009 12:11 am

are_yie wrote:
hahahha...
ygok muke pown terubat rndu ugak laa kn...
tol x???

rehan...
ekekekke


hehehe...btol la ayie..tgk mke pn ley t'ubat rndu... Smile
Back to top Go down
View user profile
eylla89
Members
Members


Number of posts : 1447
Age : 27
Localisation : pee jay n sg petani, kdh
Registration date : 2007-06-14

PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Sat Oct 24, 2009 4:39 pm

NoraJoey wrote:
some info for you guyz regarding semi final
muzik-muzik coming soon....check it out....saingan agak kuat..apa pun
kita doa bebanyak lagu rindu terhenti layak ke FINAL yer....

Bebaru nih bertempat di perkarangan Sri Pentas diumumkan 30 lagu yang telah berjaya memasuki pusingan separuh akhir Muzik-Muzik.

Mereka adalah:

6 Nov
1. Mirage (Pesawat)
2. Kau Aku (Aizat)
3. Dia, Aku dan Kamu (Nadia & Red Peanut)
4. Oh Anok Anok (Reshmonu)
5. Tak Mungkin Kerna Sayang (Alyah)
6. Aku Scandal (Hujan)
7. Enjut (Noraniza Idris)
8. Gila (Mila)
9. Dan Sebenarnya (Yuna)
10. Raja Gelek (One Nation Emcees)
11. Bertamu Di Kalbu (Jaclyn Victor)

13 Nov
1. Aurora (Estranged)
2. Seadanya Aku (Nubhan)
3. Tahu Tak Tau Joget (Jinbara)
4. Ku Pinjam Satu Bintang (Alyah & Riz)
5. Fikirlah (Aizat)
6. Khatimah Cinta (6ixth Sense)
7. Bengang (Akim)
8. Aku Rindu Sayang Kamu (Black)
9. Pari-Pari Di Bawah Angin (Meet Uncle Hussain)
10. Benar-Benar (Adam)
11. Masih Jelas (Hafiz)

20 Nov
1. Situasi (Bunkface)
2. Rindu Terhenti (Tomok)
3. Patri (Jinbara)
4. Pakai Buang (Stacy)
5. Pergi (Aizat)
6. Ketika Ini (Estranged)
7. Bencinta (Faizal Tahir)
8. Cinta Adam & Hawa (Misha Omar)

Tarikh 6, 13 dan 20 November merupakan tarikh persembahan mereka, yang akan berlangsung dari Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam dari jam 10 hingga 11.30 malam, mengikut urutan yang tertera.

Muzik-Muzik
edisi ke-24 ini menampilkan format baru dimana pencalonan lagu tidak
fokus kepada tiga kategori utama iaitu Etnik Kreatif, Balada dan Pop
Rock. Pendek kata, Muzik-Muzik kali ini tidak mempertandingkan sebarang kategori.

Tujuannya
untuk memberi peluang kepada pengiat-pengiat seni muzik untuk bebas
berkarya dan hasil ciptaan mereka tidak terbatas kepada tiga kategori
ini saja.

Lagu-lagu yang layak dipertandingkan di Muzik-Muzik
Separuh Akhir dipilih melalui markah tertinggi yang diperolehi melalui
undian yang dibuat setiap minggu dan berdasarkan tempoh kedudukan lagu
tersebut di dalam carta mingguan Muzik-Muzik.

Sebanyak 112 lagu
yang telah dicalonkan sepanjang tahun mulai 4 April hingga 17 Oktober
tetapi hanya 30 lagu sahaja terpilih ke separuh akhir. Dari situ, 14 lagu yang layak ke Anugerah Juara Lagu yang akan diumumkan selepas persembahan terakhir pada 20 November.

Pemilihan
dibuat berdasarkan pemarkahan oleh juri profesional berdasarkan
persembahan pada malam pertandingan dicampur markah penilaian lagu yang
dibuat sebelum persembahan.

Tiket-tiket percuma ke pertandingan
separuh akhir Muzik-Muzik boleh diperolehi di Balai Pengawal Sri Pentas
Bandar Utama dan Balai Pengawal Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral mula
31 Oktober.

Untuk maklumat lanjut mengenai Separuh Akhir Muzik-Muzik 24, layari www.tv3.com.my

credit to kak nora..sory ila amik x bgtau ek..ehehhe
Back to top Go down
View user profile http://www.5arifcrew.nice-forum.net
ijut



Number of posts : 15
Age : 29
Localisation : anywhere in Malaysia
Registration date : 2009-04-27

PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Tue Nov 10, 2009 4:50 pm

huh..!! dh lama x mnyibuk kat cni..ape crite trbaru abg tomz eeek..slalu jer miss performance diye on tv..ade sesapa bleh update ker??..gamba keta baru diye camane ekk??..nk tmpang gak..x tmpang naik nk tumpang tgok jer pun jadilah..ade sesapa bleh upload ker??...tq..
Back to top Go down
View user profile http://tomokmusic4u.blogspot.com
are_yie
Members
Members


Number of posts : 290
Age : 26
Localisation : Newcastle,Kelantan
Registration date : 2007-12-26

PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Thu Nov 12, 2009 3:50 am

hahahha...
civic tue...
keta idaman ayie...
xsngka taste ayie g toms sme laa
ngan abg toms...
hehehehe
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ngageboyz90
nadia
Members
Members


Number of posts : 54
Age : 32
Localisation : Kuantan n N9
Registration date : 2009-07-21

PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Thu Jan 07, 2010 3:01 pm

Demam AJL


Oleh Zaidi Mohamad
zaidim@bharian.com.my




DARI kiri, Akim, Aizat dan Tomok.

Tiga finalis, Tomok. Aizat dan Akim berdebar tunggu malam final, Ahad ini di Stadium Putra Bukit Jalil

SEJAK dua tahun kebelakangan ini, penganjuran Anugerah Juara Lagu (AJL) didominasi kumpulan indie. Malah kemenangan Estranged dan Meet Uncle Hussain pada siri AJL ke-22 dan 23 menambahkan profil indie untuk terus mekar di arus perdana.

Tidak ketinggalan ia turut dihangatkan dengan kelompok artis program pertandingan realiti. Tahun ini, sekali lagi generasi muda dan pelapis dunia seni bolos ke peringkat akhir AJL ke-24 pada 10 Januari ini. Meraikan kemuncak AJL yang bertemakan Music Unfold ini, Hip satukan Tomok, Aizat dan Akim yang terus bersinar di persada seni.


innity_country = "MY";
innity_client = "17";
innity_zone = "761";
innity_channel = "";
innity_keyword = "";







Pastinya mereka sedang rancak melakukan persiapan untuk memastikan kelangsungan acara itu di Stadium Putra Bukit Jalil. Pastinya laluan ke pentas berprestij itu dijadikan mereka sebagai tiket untuk mengutip pengalaman berharga.

Dalam gaya santai menyarungkan kemeja putih dan celana potongan skinny, tiga profil berbakat besar ini menterjemahkan semangat mereka dalam misi menyemarakkan legasi muzik. Saat diajukan soalan mengenai konsep persembahan pada malam itu, masing-masing memilih untuk mendiamkan diri.

Berbanding Aizat dan Tomok, Akim yang paling bongsu dan pertama kali melangkah ke AJL. Pemenang tempat ketiga, Akademi Fantasia musim ketujuh ini bakal mendendangkan lagu Bengang ciptaan Amir dan lirik oleh Sheikh Qalam. Mengakui perasaannya bercampur aduk, Akim sedar tanggung jawab yang digalasnya bukan kecil anak.
Akim (kiri) dan Aizat.

"Rasa diri saya sangat kecil dan kerdil kalau mahu dibandingkan dengan peserta yang lain. Saya sendiri tidak menyangka dapat melangkah kaki ke peringkat akhir dan berentap dengan nama besar yang bertanding. Pada masa yang sama, saya gembira lagu nyanyian sendiri melakar sejarah AJL.

"Sebagai penyanyi, saya akan cuba menyanyikan lagu ini sebaik mungkin. Lagu ini ternyata bersesuaian dengan kehendak jiwa saya. Malah, liriknya juga ada kena mengena dengan apa yang pernah saya lalui. Untuk persembahan nanti, mungkin akan ada penari atau pelakon. Tunggu....," katanya yang masih diuruskan Astro Entertainment Sdn Bhd dan Enfiniti Productions Sdn Bhd (Enfiniti)

Pelakon drama Kau dan Aku yang bersiaran di Astro Ria ini juga sempat menambah, dia kini bakal masuk ke studio merakamkan lagu ciptaannya sendiri yang berentak pop jazz. Lagu itu diilhamkan sejak awal Disember.

"Mungkin saya akan namakan lagu ini sebagai Inilah Cinta. Lagunya agak catchy dan tidak jiwang karat sangat," katanya ringkas.
Tomok
Landasan terbaik

BAGI Tomok yang mula rancak dengan kerjaya solonya selepas ditabalkan sebagai jutawan dan juara One In A Million musim ketiga, berada di pentas AJL dengan lagu Rindu Terhenti ciptaan Aubrey Suwito dan Tinta seperti mengimbas kenangan bersama Newboyz ketika bersaing di peringkat separuh akhir 10 tahun dulu.

Biarpun peluang datang agak lambat, namun hero filem Man Tera ini yakin setiap kesempatan itu seperti nikmat yang tak wajar dilepaskan begitu saja. Setiap artis pastinya mendambakan ruang untuk beraksi di pentas kebanggaan TV3 itu.

"AJL adalah landasan terbaik untuk kita terus memartabatkan karya tempatan ke satu tahap yang lebih tinggi. Ia adalah pertandingan yang memberikan kredit kepada pencipta lagu dan penulis lirik yang menjadi tulang belakang kepada terhasilnya gema muzik yang indah.

"Sebagai penyanyi, Tomok hanya menyampaikan maksud di sebalik ciptaan lagu itu. Penyanyi hanya menambah seri yang terus menjadikan sesebuah lagu itu bertambah asyik. Nak ikutkan persaingan kali ini memang kuat-kuat belaka. Insya-Allah, saya akan melunaskan tanggung jawab yang diberi sehabis baik," katanya yang selesai menjalani penggambaran filem Man Tera sebanyak 50 peratus di Kuala Lumpur dan selebihnya di Dubai masih menanti tarikh.

Pada mulanya, Tomok sepatutnya bergandingan Lisa Surihani namun dek penangguhan tarikh penggambaran dan komitmen Lisa untuk tawaran berlakon yang lain, ia akhirnya digantikan dengan pelakon baru, Shikin Kamal.

Demi revolusi muzik

BERALIH bicara kepada Aizat, peserta Akademi Fantasia musim kelima ini menggalas dua tanggungjawab menyanyikan dua buah lagu iaitu Kau Aku dan Pergi. Pada AJL tahun lalu, Aizat juga tersenarai ke peringkat akhir mendendangkan Lagu Kita ciptaannya sendiri.

Aizat yang bersahabat baik dengan Liyana Jasmay ini menyifatkan kebangkitan generasi baru sebagai isyarat karya dan penggiat seni baru terus berkembang tanpa sempadan. Malah, katanya, tidak ada yang baru, kalau tiada yang lama. Ia juga bukti revolusi muzik terus berputar tanpa henti.

"Kita harus berbangga kerana AJL menjadi penanda aras kepada ledakan muzik yang setiap tahun bersilih ganti. Barangkali pertandingan sebegini boleh saya katakan tidak ada di negara lain dan kita seharusnya bersatu memastikan aliran muzik terus berkembang.

"Saya yakin, semua yang bertanding dalam AJL mempunyai keghairahan terhadap sisi muzik yang diperjuangkan. Apa yang dilakukan ini juga sedikit sebanyak membantu memastikan entiti muzik di negara kita terus dijana biarpun keadaan pasaran sekarang tidak menentu," kata Aizat yang akan menggayakan dua pakaian rekaan Hazwani Osman.

Diaju soalan dengan sikap sesetengah penyanyi baru dan termasuk kumpulan indie yang dilihat mempunyai sikap individualistik atau paling tepat mengikut kepala sendiri hingga dilabel 'kekwat', Aizat mengakui situasi demikian memang benar-benar terjadi.

"Ada kalanya matlamat itu sudah ada, namun cara yang dilaksanakan tidak tepat terutama di negara kita. Sebagai contoh, ada yang melihat tidak wujud kepentingan media di negara kita kerana hala tuju yang lebih cenderung merentasi negara sendiri.

"Kita kena berpijak di bumi nyata. Jangan syok sendiri. Saya sendiri akui generasi muda seperti saya terarah dan senang untuk lupa diri. Tapi saya bersyukur mempunyai keluarga yang memastikan diri ini tidak bersikap melampau," katanya yang sedang dalam rangka persediaan melunaskan pembikinan album kedua dan termasuk konsert kolaborasinya bersama Faizal Tahir di Istana Budaya pada Februari 2010.

INFO: AJL 24

  • Akan disiarkan pada 10 Januari ini di TV3 jam 9 hingga 11.30 malam, secara langsung.

  • Diterbitkan Ahmad Shaifullizam Arshad, tema Music Unfold akan membawa penonton membongkar perkembangan industri muzik tanah air sesuai dengan temanya bermula dari era 60-an hingga kini.

  • Tidak mewujudkan kategori khusus, pemenang ditentukan mengikut kedudukan, iaitu juara menerima wang

    tunai RM35,000, naib juara (RM15,000) dan tempat ketiga RM12,000.

  • Persembahan Terbaik dan Vokal Terbaik pula masing-masing menerima wang tunai RM10,000.

  • Menggunakan orkestra yang membabitkan 40 pemuzik di bawah pimpinan Ramli MS.

    Turut disertai finalis seperti Estranged, Alyah, Misha Omar, Hafiz, Bunkface, Stacy, Hujan, Faizal Tahir, Black dan Yuna.
  • Back to top Go down
    View user profile http://www.friendster.com/kiambang1
    Edda
    Members
    Members


    Number of posts : 304
    Age : 30
    Localisation : klang gatez, ULU KLANG ,slgr
    Registration date : 2009-06-17

    PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Sun Jan 10, 2010 12:45 pm

    Peh.!smart giler mr toM kita ni,hehe,gOd luck toM..
    Back to top Go down
    View user profile http://www.myspace.com/399997975
    ***reza zanuar***
    Members
    Members


    Number of posts : 387
    Age : 28
    Localisation : tangerang via jakarta
    Registration date : 2007-05-24

    PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Wed Jan 20, 2010 5:38 am

    ***hmmmm....tomok tu ngah wat per ??? ***
    Back to top Go down
    View user profile
    Sponsored content




    PostSubject: Re: TOMOK OIAM3   Today at 5:47 pm

    Back to top Go down
     
    TOMOK OIAM3
    View previous topic View next topic Back to top 
    Page 34 of 34Go to page : Previous  1 ... 18 ... 32, 33, 34

    Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
    NB OFFICIAL FORUM :: NB FORUM :: FANS area..-
    Jump to: