NB OFFICIAL FORUM

MALAYSIAN POP ROCK BAND SINCE 1999
 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 Sembang Ape-Ape Jer..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 21  Next
AuthorMessage
Dewi_Dahliah
Members
Members


Number of posts : 139
Age : 29
Localisation : S'pore n Johor
Registration date : 2007-04-06

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 8:00 pm

Oklah, kalau akak ada masa nanti, akak akan tulis dialog 'Telemovie Meraung' yang lain pula ...

~ Ria Jelita ~
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/131741550
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 8:03 pm

~~akak,time yg ceti tue dtg plak..!!!hie...!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
Dewi_Dahliah
Members
Members


Number of posts : 139
Age : 29
Localisation : S'pore n Johor
Registration date : 2007-04-06

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 8:07 pm

Kali ini kalau akak tulis, akak akan tulis dialog yang masa Ayu di halau dari rumah oleh Tomok . Sambung esok, akak nak rest sekarang.

~ Ria Jelita ~
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/131741550
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 8:11 pm

~~ok...!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
chafura chaqura
Members
Members


Number of posts : 599
Age : 30
Localisation : kay tee
Registration date : 2007-05-04

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 9:11 pm

yeah ria jelita!!
babak itu la yg fura tunggu..
babak tomok ngamuk....
huhuhu~
so touching..
x sabo tunggu esok...

lalala~
Back to top Go down
View user profile
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 10:17 pm

~~alaaa...tido jer..!!!!!nantie bangun dah esok..!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
Dewi_Dahliah
Members
Members


Number of posts : 139
Age : 29
Localisation : S'pore n Johor
Registration date : 2007-04-06

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 10:24 pm

chafura chaqura wrote:
yeah ria jelita!!
babak itu la yg fura tunggu..
babak tomok ngamuk....
huhuhu~
so touching..
x sabo tunggu esok...

lalala~

Ok esok saya akan tulis kalau ada masa ... sabar aja ...

~ Ria Jelita ~ albino
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/131741550
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 10:30 pm

~~ok..kami menanti..!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
chafura chaqura
Members
Members


Number of posts : 599
Age : 30
Localisation : kay tee
Registration date : 2007-05-04

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 12:09 am

heha...
:penantian suatu penyeksaan:

or

:penantian hanyalah waktu:

sempat lg fura nieh...=p
Back to top Go down
View user profile
Dewi_Dahliah
Members
Members


Number of posts : 139
Age : 29
Localisation : S'pore n Johor
Registration date : 2007-04-06

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 12:56 pm

Telemovie Meraung


(Di dalam bilik hotel Puan Marni)
Tomok: Saya boleh bagi Ayu pada puan, tapi puan mesti berjanji, puan
akan manjaga Ayu seperti mana yang sepatutnya. Bolehkan?

Puan Marni: Itu kamu tak perlu risau mama kan ibu kamu dah tentu
mama jaga Ayu. Kalau boleh mama nak tebus balik masa kita
yang dah hilang. Ikut mama eh?

Tomok: Tidak. Saya tak boleh dan saya tak akan ikut.

Puan Marni
: Kenapa kamu masih marahkan mama?

Tomok: Saya tak marahkan puan. Tapi buat masa sekarang, saya tak
dapat terima kehadiran seorang ibu dalam hidup saya.

Puan Marni
: Ayu macam mana? Mau dia ikut mama?

(Tomok diam dan berasa serbesalah untuk menjawap soalan Puan Marni. Puan Marni terus mengeluarkan cheque dalam begnya)
Puan Marni: Cheque ni untuk membelanjaan kamu.

(Tomok hanya memerhatikan cheque yang bernilai RM 30.000)
Tomok: Saya tak dapat terima duit puan.

Puan Marni
: Ini ikhlas daripada mama. Selama berbelas tahun ni, mama
tak pernah manyara hidup anak2 mama. Mama harap sangat
kamu terima pemberian mama.

Tomok: Puan ingat dengan duit ni saya boleh maafka kesilapan puan?
kasih sayang yang sepatutnya saya dapat tak boleh di nilai
dengan wang ringgit puan.

Puan Marni: Bukan maksud mama macam tu. Tapi sekurang-kurangnya
bila mama dah tak ada nanti, kamu boleh menyara hidup
sendiri.

Tomok: Saya lebih senang dengan kehidupan saya sekarang.

(Tomok meletakkan semula cheque di atas meja dan berlalu pergi)

*****


(Di rumah Tomok)


(Tomok meletakkan beg Ayu di atas meja. Ayu pula sedang bersedih)

Tomok: Kenapa Ayu tak nak pergi?

Ayu: Sebab abang tak nak pergi.

Tomok: Abang tak nak pergi sebab tak cukup wang. Lagipun abang dah
penat Ayu. Cukuplah abang sensara salama ini jaga kau. Bagilah
abang ruang bernafas dalam hidup macam kawan2 abang yang
lain.

Ayu: Ayu tak akan pergi kalau abang tak ada. Ayu tak nak pisah dengan
abang.

Tomok: Kau ni tak reti bahasa ke? Orang cakap elok2 kau nak mengerek-
erek lagi apasal? Abang dah penat Ayu jaga kau sejak umur kau
berapa tahun lagi. Kawan2 abang semua boleh enjoy sana sini
boleh bercinta, tapi sebab abang nak jaga kau, abang tak boleh
buat benda tu! Ini sekarang dah ada mama nak jaga kau, kau
nak menyusahkan abang lagi? Kan Ayu selalu rindukan mama?
Gunakanlah otak sikit! Dah, abang tak nak tengok muka kau lagi.

Ayu: Sampai hati abang cakap kat Ayu macam ni. Kan abang tak pernah
marah Ayu?

Tomok: Apa tunggu lagi? Nak menyusahkan orang tak habis2? Inilah dia
manja sangat nak ikut kemahuan dia aja. Kemahuan abang ni
Ayu ada fikirk tak?

(Dengan perasaan sedih, Ayu bangun dan memandang muka Tomok)
Ayu: Abang ... selamat tinggal abang. Terima kasih apa yang abang bagi
makan kat Ayu selama ni. Halalkan ya?

(Dengan perasaan yang terlalu sedih Ayu keluar dari rumah. Tomok pula di hantui rasa bersalah sebab berkata begitu pada Ayu)
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/131741550
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 1:01 pm

seriusly..u make me cry...even though i already watch this movie so many tima, but i still cry when i read the scripts..it was so touching...huh..missed to watch the movie again...
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
Dewi_Dahliah
Members
Members


Number of posts : 139
Age : 29
Localisation : S'pore n Johor
Registration date : 2007-04-06

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 1:05 pm

Masa saya tulis scripts ni saya dengar lagu Meraung, saya betul2 dapat selami apa yang Tomok sedang alami dalam pada masa itu ..

~ Ria Jelita ~
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/131741550
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 1:14 pm

How u can rite all the scripts??r u remember all the things what they talk on the movie??
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 4:02 pm

nora:
Ni mesti kes dah free sgt
dan tak tahu nak wat ape lagi....
hehehe...Laughing Laughing Laughing

jelita:
aku gurau aje....
Back to top Go down
View user profile
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 4:41 pm

aku nak share poster NB yg aku dpt..hehehe..jgn jeles ek..



poster tampal kat dinding ngan gambar yg aku amik ms kat Titiwangsa aritu..yg gurl tu adik aku..peminat NB cam aku gak...
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 5:33 pm

jelita wrote:
Telemovie Meraung


(Di dalam bilik hotel Puan Marni)
Tomok: Saya boleh bagi Ayu pada puan, tapi puan mesti berjanji, puan
akan manjaga Ayu seperti mana yang sepatutnya. Bolehkan?

Puan Marni: Itu kamu tak perlu risau mama kan ibu kamu dah tentu
mama jaga Ayu. Kalau boleh mama nak tebus balik masa kita
yang dah hilang. Ikut mama eh?

Tomok: Tidak. Saya tak boleh dan saya tak akan ikut.

Puan Marni
: Kenapa kamu masih marahkan mama?

Tomok: Saya tak marahkan puan. Tapi buat masa sekarang, saya tak
dapat terima kehadiran seorang ibu dalam hidup saya.

Puan Marni
: Ayu macam mana? Mau dia ikut mama?

(Tomok diam dan berasa serbesalah untuk menjawap soalan Puan Marni. Puan Marni terus mengeluarkan cheque dalam begnya)
Puan Marni: Cheque ni untuk membelanjaan kamu.

(Tomok hanya memerhatikan cheque yang bernilai RM 30.000)
Tomok: Saya tak dapat terima duit puan.

Puan Marni
: Ini ikhlas daripada mama. Selama berbelas tahun ni, mama
tak pernah manyara hidup anak2 mama. Mama harap sangat
kamu terima pemberian mama.

Tomok: Puan ingat dengan duit ni saya boleh maafka kesilapan puan?
kasih sayang yang sepatutnya saya dapat tak boleh di nilai
dengan wang ringgit puan.

Puan Marni: Bukan maksud mama macam tu. Tapi sekurang-kurangnya
bila mama dah tak ada nanti, kamu boleh menyara hidup
sendiri.

Tomok: Saya lebih senang dengan kehidupan saya sekarang.

(Tomok meletakkan semula cheque di atas meja dan berlalu pergi)

*****


(Di rumah Tomok)


(Tomok meletakkan beg Ayu di atas meja. Ayu pula sedang bersedih)

Tomok: Kenapa Ayu tak nak pergi?

Ayu: Sebab abang tak nak pergi.

Tomok: Abang tak nak pergi sebab tak cukup wang. Lagipun abang dah
penat Ayu. Cukuplah abang sensara salama ini jaga kau. Bagilah
abang ruang bernafas dalam hidup macam kawan2 abang yang
lain.

Ayu: Ayu tak akan pergi kalau abang tak ada. Ayu tak nak pisah dengan
abang.

Tomok: Kau ni tak reti bahasa ke? Orang cakap elok2 kau nak mengerek-
erek lagi apasal? Abang dah penat Ayu jaga kau sejak umur kau
berapa tahun lagi. Kawan2 abang semua boleh enjoy sana sini
boleh bercinta, tapi sebab abang nak jaga kau, abang tak boleh
buat benda tu! Ini sekarang dah ada mama nak jaga kau, kau
nak menyusahkan abang lagi? Kan Ayu selalu rindukan mama?
Gunakanlah otak sikit! Dah, abang tak nak tengok muka kau lagi.

Ayu: Sampai hati abang cakap kat Ayu macam ni. Kan abang tak pernah
marah Ayu?

Tomok: Apa tunggu lagi? Nak menyusahkan orang tak habis2? Inilah dia
manja sangat nak ikut kemahuan dia aja. Kemahuan abang ni
Ayu ada fikirk tak?

(Dengan perasaan sedih, Ayu bangun dan memandang muka Tomok)
Ayu: Abang ... selamat tinggal abang. Terima kasih apa yang abang bagi
makan kat Ayu selama ni. Halalkan ya?

(Dengan perasaan yang terlalu sedih Ayu keluar dari rumah. Tomok pula di hantui rasa bersalah sebab berkata begitu pada Ayu)

~~sedih plak irfan kak...hie...best la...!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 5:34 pm

NoraJoey wrote:
aku nak share poster NB yg aku dpt..hehehe..jgn jeles ek..



poster tampal kat dinding ngan gambar yg aku amik ms kat Titiwangsa aritu..yg gurl tu adik aku..peminat NB cam aku gak...

~~kak nora dpt poster ker..???yg besar ekh..???!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 5:40 pm

a'ah Irfan..besar sgt...before nie klu dpt poster NB kecil jer kan mcm yg Inspirasi tu..tapi yg nie memang besar..
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 6:16 pm

~~maner akak dapat..????!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 6:21 pm

heheheh..akak kan beli CD tu melalu NB..so mase abg Ristoe bg akak CD tu die bg Poster skali..tu yg dpt tu..tu pun sib baik dpt..pasni klu nak mintak kat die dah tak leh dah..
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 6:28 pm

~~ala....maner ci....!!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 6:30 pm

itu kire rezeki akak tu irfan coz org pertama beli CD ngan NB..tu yg dpt poster skali tu...
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 6:32 pm

~~o0o0oooo..lain kali irfan beli cam tue la....!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 6:33 pm

hehehe...untung kan??dah la murah, dpt poster lagi tu...so next time la Irfan ek..
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Tue Jun 19, 2007 6:37 pm

~~tu la...klau x kat bilik irfan ader tambah satu lagi poster nb...!!!!kecewa tul...!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
Sponsored content




PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Today at 9:27 pm

Back to top Go down
 
Sembang Ape-Ape Jer..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 21Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 21  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NB OFFICIAL FORUM :: NB FORUM :: FANS area..-
Jump to: