NB OFFICIAL FORUM

MALAYSIAN POP ROCK BAND SINCE 1999
 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 Sembang Ape-Ape Jer..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 21  Next
AuthorMessage
chafura chaqura
Members
Members


Number of posts : 599
Age : 30
Localisation : kay tee
Registration date : 2007-05-04

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Sat Jun 16, 2007 12:59 am

"hati ini seakan2 kembali ke keceriaan yg dulu?"

aper meanz bapak nieh?
fuh~ ingat td lirik lagu nb br =p
Back to top Go down
View user profile
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Sat Jun 16, 2007 6:12 am

Nora:
ish!!! aduiii... malu nye aku
heh heh heh....awat letak pic ni???
gal bukan kak ros lah tapi kak ima...

Nora,ristoe & ayna:
hey guyz, tq lah sudi wat mit apa ngan kitaorg... is was fun lah... yer lah selalu chat kat sini aje kan ni face to face...insya ALLAH panjang umo murah rzki
kita wat lah mit up lagi tapi lagi besauu...guyz maafkan zee ek zee ada wat salah dan silap sepanjang kita borak...
Back to top Go down
View user profile
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Sat Jun 16, 2007 10:23 am

Zee,
Rileks la nak malu amendenya..
Aku dah agak dah mesti salah nama..huhu..kak ima ek??takpe lepas nie ingat dah..

cepat skit ek upload gambar kat muzik2 tu..tak sabo nk tgk nie..

no problem la for the meet up tu..small metter..pasni pnjg umur murah rezeki bole wat lagi..
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
***reza zanuar***
Members
Members


Number of posts : 387
Age : 28
Localisation : tangerang via jakarta
Registration date : 2007-05-24

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Sat Jun 16, 2007 11:09 am

chafura chaqura wrote:
"hati ini seakan2 kembali ke keceriaan yg dulu?"

aper meanz bapak nieh?
fuh~ ingat td lirik lagu nb br =p
*** ye lah fura....hati ini kembali ke keceriaan yg dulu, semula reza tahu group band NEW BOYZ ni....ehhehehe....and sekarang dier dah kembali ngan yg lebih besh lagi.....seronok lah hati ni.....heeee***
Back to top Go down
View user profile
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Sat Jun 16, 2007 1:01 pm

nora:
gal cool lahh...
nnt aku upload gak ok
dalam masa yg terdekat ok... so sabooo....
Back to top Go down
View user profile
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Sat Jun 16, 2007 1:49 pm

aku nie Zee klu pasal gambar NB memang tak sabo..so harap maklum ek..hehhehe..
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Sat Jun 16, 2007 1:51 pm

heh heh heh...
ok nnt aku percepatkan uploading pic tu ok...
Back to top Go down
View user profile
chafura chaqura
Members
Members


Number of posts : 599
Age : 30
Localisation : kay tee
Registration date : 2007-05-04

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Sat Jun 16, 2007 10:28 pm

bkn takat nora x sabo~
fura pon x sabo nk nengok nieh
lalala~
Back to top Go down
View user profile
***reza zanuar***
Members
Members


Number of posts : 387
Age : 28
Localisation : tangerang via jakarta
Registration date : 2007-05-24

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Sun Jun 17, 2007 9:34 pm

***hmmm...ni syahrul pun mesti join sabo ni....heheheh**
Back to top Go down
View user profile
chafura chaqura
Members
Members


Number of posts : 599
Age : 30
Localisation : kay tee
Registration date : 2007-05-04

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Sun Jun 17, 2007 9:35 pm

so per lg kak zee??
heha...
Back to top Go down
View user profile
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 1:30 am

maaf lah pada yg ternanti-nanti pic2...
zee tak sempat lagi nak upload kan pic tu lagi sbb ada
masalah teknikal sikit yg
tak dapat dielakkan...
so wat besabo yerrr...Cool
Back to top Go down
View user profile
Dewi_Dahliah
Members
Members


Number of posts : 139
Age : 29
Localisation : S'pore n Johor
Registration date : 2007-04-06

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 10:44 am

Telemovie Meraung


Ayu: Abang!!

Tomok: Ayu! Kau ke mana ni Ayu? Abang risau kau tahu tak? Keliling flat
abg cari kau. Entah2 kau kena culik ke kena apa ke, kau ke
mana ni Ayu?

Ayu: Ayu pergi shopping dengan Puan Marni.

Tomok: Jadi barang2 ni Puan Marni yang belikan?

Ayu: A'h. Abang tahu tak Puan Marni belikan Ayu baju, macam2 lagi. Mari
sini Ayu tunjukkan. Ayu ada sesuatu untuk abang. Ini untuk abang.

Tomok: Apasal Puan Marni baik sangat dengan kau ni Ayu?

Ayu: Ala dia boring kat hotel tu sebab tu dia ajak Ayu gi shopping.

Tomok: Apasal tak beritahu abang dulu?

Ayu: Macam mana Ayu nak beritahu abang? Abang bukannya ada
handphone. Sebab itu Puan Marni belikan handphone ni untuk abang.
Senang Ayu nak call.

Tomok: Abang tak boleh terima semua pemberian ni Ayu dan bajuj2 ni,
buka. Esok abang pulangkan kat Puan Marni.

Ayu: Kenapa pula ni abang? Puan Marni belikan ni sebagai upah Ayu
temankan dia. Itu aja.

Tomok: Tak ada upah-upahnya Ayu. Kau ni senang aja terima pemberian
orang. Ingat, kalau orang memberi tu mesti nakkan sesuatu.

Ayu: Jangan pulangkan bang. Ayu yang pilih baju2 ni semua. Tengok,
cantik tak?

Tomok: Simpan abang cakap.Esok abang pulangkan kat Puan Marni.
Faham?

Ayu: Nak pulang, pulangkan lah. Lah, Ayu ni memang selalu pakai baju
yang buruk, baju yang murah, tak kisahlah.

(Dengan perasaan merajuk Ayu terus bangun)
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/131741550
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 10:51 am

Jelita - u remind me of this movie la..sambil baca skrip tu I bole ingat babak dlm movie tu...terbayang jap muke Tomok n Ayu(Nabila) dlm scene tu...
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 11:21 am

aik... berdrama lakz??
aduii....
Back to top Go down
View user profile
chafura chaqura
Members
Members


Number of posts : 599
Age : 30
Localisation : kay tee
Registration date : 2007-05-04

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 12:10 pm

rajen giller tulis balik...ngee~
ria jelita;
kalo rajen tules babak yg tomok marah ayu sbb nk sowh ayu ikut pn marni tuh..
tuh paling touching....
huhuhu
tgk; da sebak bler teringat scene tuh........
Back to top Go down
View user profile
honeygurl



Number of posts : 9
Age : 34
Localisation : kl
Registration date : 2007-06-18

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 12:46 pm

hi... guyz im a new user...
Back to top Go down
View user profile
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 12:51 pm

hye Honeygurl...jgn lupe kenalkan diri kat ruangan Perkenalkan Diri tu yer..

welcome..
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 2:10 pm

honeygurl:
hey... salam pekenalan gak dari zee....
rerajin lah online yerr...

Back to top Go down
View user profile
Dewi_Dahliah
Members
Members


Number of posts : 139
Age : 29
Localisation : S'pore n Johor
Registration date : 2007-04-06

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 7:29 pm

jelita wrote:
Telemovie Meraung


Ayu: Abang!!

Tomok: Ayu! Kau ke mana ni Ayu? Abang risau kau tahu tak? Keliling flat
abg cari kau. Entah2 kau kena culik ke kena apa ke, kau ke
mana ni Ayu?

Ayu: Ayu pergi shopping dengan Puan Marni.

Tomok: Jadi barang2 ni Puan Marni yang belikan?

Ayu: A'h. Abang tahu tak Puan Marni belikan Ayu baju, macam2 lagi. Mari
sini Ayu tunjukkan. Ayu ada sesuatu untuk abang. Ini untuk abang.

Tomok: Apasal Puan Marni baik sangat dengan kau ni Ayu?

Ayu: Ala dia boring kat hotel tu sebab tu dia ajak Ayu gi shopping.

Tomok: Apasal tak beritahu abang dulu?

Ayu: Macam mana Ayu nak beritahu abang? Abang bukannya ada
handphone. Sebab itu Puan Marni belikan handphone ni untuk abang.
Senang Ayu nak call.

Tomok: Abang tak boleh terima semua pemberian ni Ayu dan bajuj2 ni,
buka. Esok abang pulangkan kat Puan Marni.

Ayu: Kenapa pula ni abang? Puan Marni belikan ni sebagai upah Ayu
temankan dia. Itu aja.

Tomok: Tak ada upah-upahnya Ayu. Kau ni senang aja terima pemberian
orang. Ingat, kalau orang memberi tu mesti nakkan sesuatu.

Ayu: Jangan pulangkan bang. Ayu yang pilih baju2 ni semua. Tengok,
cantik tak?

Tomok: Simpan abang cakap.Esok abang pulangkan kat Puan Marni.
Faham?

Ayu: Nak pulang, pulangkan lah. Lah, Ayu ni memang selalu pakai baju
yang buruk, baju yang murah, tak kisahlah.

(Dengan perasaan merajuk Ayu terus bangun)


Telemovie Meraung


(Di dalam bilik hotel Puan Marni )

Puan Marni: Ayu, Tomok, err .... masuk. Lain macam aja saya tengok?
Apa halnya ni Tomok?

Tomok: Err ... puan, saya datang ni nak pulangkan barang2 yang puan
belikan pada Ayu.

Puan Marni: Kenapa? Kan saya dah belikan untuk Ayu. Tak apalah lagi
pun bukan berapa sangat.

Tomok: Maaf puan, kami tak boleh terima sedekah orang dan kami tak
layak menerima sedekah. Terima kasih ajalah. Jom Ayu.

Puan Marni: Salah ke seorang ibu, belikan sesuatu untuk anaknya?

Tomok: Ibu? Apa maksud puan?

Puan Marni: Maksud saya, salah ke seorang ibu membelikan sesuatu
untuk anakya sendiri? Itu bukan sedekah namanya.

Tomok: Kalau ianya datang dari ibu kami, kami boleh terima. Tapi puan
puan bukan ibu kami.

Puan Marni: Saya memang ibu kandung kamu Tomok!

Tomok: Ibu saya dah lama tak ada. Nama dia Zarina.

Puan Marni: Zarina Bte Dahlan dengan Marni Susmita Dewi adalah orang
yang sama. Kau orang berdua anak mama.

Tomok: Memang saya dah menyangka ada sesuatu yang tak kena pada
puan bila puan belikan barang2 ni semua untuk saya dangan Ayu,
Dan yang tak boleh saya terima, puan manggatakan puan adalah
mama saya, mama kami.

Ayu: Abang, Puan Marni ni memang emak kita.

Tomok: Kau apa tahu Ayu? Baru orang belikan barang sikit kau dah
mengaku itu emak kau. Berapa kali abang dah pesan, jangan
dengar cakap orang dan jangan sesekali tanya tentang mama
dengan papa. Mereka dah mati Ayu.

Puan Marni: Mama belum mati algi Tomok! Cuma baru ni mama ingat kau
orang berdua.

Tomok: Dengar tu, baru sekarang dia ingat kat kita, ibu apa namanya tu?
Wang dan kekayaan buat dia lupa yang dia ada anak yang
sedang merempat.

Ayu: Puan Marni tak macam tu abang silap.

Tomok: Silap? Ibu kita masih hidup tapi kita jadi anak yatim piatu, itu kau
kata silap? Yang silap dia! Dia yang melahirkan kita, tapi baru
sekarang dia ingat yang dia ada anak? Selama ni awak ke mana?
Berseronok dengan Farid, jantan lain?

(Puan Marni terus menampar Tomok)

Puan Marni
: Jangan kurang ajar Tomok!

Tomok: Memang saya kurang ajar sebab saya tak ada emak ayah untuk
ajar saya. Kami anak merempat, anak terbuang.

Puan Marni
: Mama pukul bukan sebab mama benci, sebab kau silap, silap
anggap mama sebagai pelacur. Mama bukan macam tu!

(Tomok mula handak jalan tapi di tahan oleh Puan Marni)

Puan Marni: Nanti! Kau orang boleh pergi, tapi dengan izin mama. Mama
nak kau orang dengar dulu penyelasan dari mama. Lepas tu
terpulang pada kau orang berdua sama ada nak terima
mama sebagai ibu kandung kau orang ataupun tidak. Tapi
kita kena selesaikan masalah n, hari ni juga.

Puan Marni: Mama dapat tahu yang mama ada anak dari mak ngah. Tapi
mama langsung tak dapat nak ingat tentang kau orang
berdua. Semuanya ni sebab mama hilang ingatan...

( Ayu diam dan Tomok mula mengalirkan airmata)

Puan Marni: Papa kamu selalu pukul mama. Bila mama pergi ke Gema
Records, mama tengok gambar, tapi mama tak kenal siapa.
Mama perasan nama, nama tu sama yang macam mak ngah
sebutkan. Jadi mama cuba siasat, mama nak tahu sama ada
orang yang sama. Memang ada perkara yg mama masih
ingat. Tapi ... kahwin dengan papa kamu, tapi mama
langsung tak ingat yang mama pernah melahirkan dua orang
anak. Mama menyesal apa yang telah terjadi pada keluarga
kita. Tapi mama bersyukur pada tuhan kini kita dapat
berjumpa semula.

Tomok: Saya tak bersyukur dapat jumpa awak balik. Ayu, balik.

(Tomok terus melangkah pergi meninggalkan Ayu. Puan Marni tidak menyangka Tomok akan berkata begitu)
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/131741550
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 7:37 pm

~~aper motif akak tulis yg inie...!!!tapi bagus lah kak,irfan teringat balik vcd tue...coz vcd tue irfan nyer dah hilang...tinggal cover depan jer...!!!!!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
NoraJoey
President
President


Number of posts : 3042
Age : 32
Registration date : 2007-03-21

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 7:37 pm

U make me wanna cry la Jelita..
Back to top Go down
View user profile http://norajoey.blogspot.com
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 7:40 pm

~~feeling jugak akak..???!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
Qu33n^eRz33
V.I.Nbianz
V.I.Nbianz


Number of posts : 3497
Registration date : 2007-03-20

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 7:46 pm

u make me tegelak arrr ....
Back to top Go down
View user profile
Dewi_Dahliah
Members
Members


Number of posts : 139
Age : 29
Localisation : S'pore n Johor
Registration date : 2007-04-06

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 7:54 pm

Ish bukan senang nk tulis script tu, tangan penat tau ...

~ Ria Jelita ~
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/131741550
irfansk8
NBianz Cool
NBianz Cool


Number of posts : 2261
Age : 25
Registration date : 2007-04-05

PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Mon Jun 18, 2007 7:57 pm

~~memang susah tpi irfan respect akak la....penat kan tangan nak tulis...!!!!~~tapi dialog tue irfan still ingat...!!!!~~
Back to top Go down
View user profile http://myspace.com/newfazr
Sponsored content




PostSubject: Re: Sembang Ape-Ape Jer..   Today at 1:45 pm

Back to top Go down
 
Sembang Ape-Ape Jer..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 21Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 21  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NB OFFICIAL FORUM :: NB FORUM :: FANS area..-
Jump to: